Crestere de 10% pe piata bunurilor de larg consum din Romania
Marti, 11 Iunie 2019
Marti, 11 Iunie 2019
"Dupa o incetinire brusca a economiei, inregistrata in multe dintre tarile europene in a doua jumatate a anului 2018, indicatorii macroeconomici arata o crestere a PIB-ului zonei euro in primul trimestru al anului 2019 cu 1,2%. Volumul vanzarilor, insa, a inregistrat o evolutie negativa (-0,5%) in intervalul de referinta, urmand tendinta perioadei din T4 al anului anterior (-0,3%)", se mentioneaza in comunicat.
Conform specialistilor, dintre pietele mature, doar Spania reuseste sa treaca de media europeana ca ritm de crestere, in timp ce majoritatea tarilor din Europa Centrala si de Est depaseste acest prag.
Pe majoritatea pietelor europene se observa un efect semnificativ al inflatiei (crestere de 1,7%) asupra vanzarilor de FMCG, iar cresterea preturilor impacteaza cumparaturile. Astfel, consumatorii cumpara de fapt cu 0,5% mai putine unitati de produse, dar platesc cu 2,9% mai mult pe unitate de produs, comparativ cu acelasi trimestru anul anterior. La nivel comparativ, Turcia continua sa inregistreze cea mai mare crestere anuala a incasarilor (+20%), dar contributia este datorata exclusiv inflatiei, deoarece volumul este la un nivel negativ (-5%) in T1 din 2019, comparativ cu perioada anterioara.
Alte tari care au inregistrat niveluri de crestere semnificative sunt: Ungaria (+6,6%), Grecia (+4,9%), Rusia (+4,4%), Polonia (+4,3%) si Serbia (+3,8%). Romania se plaseaza printre tarile cu cresterea cea mai mare dintre cele 28 de state europene, cu un salt de 10,4%. De asemenea, in comparatie cu media europeana, Romania a inregistrat cresteri mai mari atat in ceea ce priveste preturile platite (+3,3%), cat si la volumele cumparate (+7,1%).
Pe de alta parte, Irlanda a inregistrat cea mai redusa crestere din Europa, de minus 1,2%, iar dintre cele cinci mari piete din Europa de Vest, Spania inregistreaza un ritm de crestere de 3,6%, urmata de Franta si Marea Britanie (+2,1%, respectiv +1%). In acelasi timp, Irlanda, Italia si Germania au inregistrat scaderi de 1,2%, 0,3%, respectiv 0,9%.
Nielsen Growth Reporter compara dinamica globala a pietei (cresterea in valoare si unitati) in sectorul bunurilor de larg consum in toata Europa.
"Discutia am avut-o la Guvern cu micii retaileri. Dansii au cerut inclusiv inchiderea magazinelor...
Ei au sustinut in timpul discutiilor de la Palatul Victoria ca acest lucru i-ar putea ajuta sa ev...
"Comertul cu amanuntul da primele semne de criza, pe fondul efectelor inflatiei si al cresterii t...