Opt din zece romani cumpara de la hypermarket


Opt din zece romani (81,9%) isi fac cumparaturile de la hypermarket, iar principalul criteriu care sta la baza achizitionarii unui produs este pretul, reiese dintr-un studiu online realizat de catre o companie de consultanta.

Conform cercetarii, 63,2% dintre respondenti au mentionat faptul ca achizitioneaza atat produse locale, cat si internationale, iar cele mai cumparate produse sunt cele alimentare, majoritatea carne, lactate si legume. In plus, cand vine vorba despre motivatiile pentru achizitionarea produselor locale, oamenii invoca atat aspecte rationale, precum „Sunt mai naturale” (61,6%) sau „Sunt de o calitate mai buna” (54,4%), dar si aspecte emotionale, cum ar fi dorinta de a sprijini economia locala (49,3%).

 

De asemenea, la intrebarea „Pe care dintre urmatoarele certificari le cunosti?”, cele mai cunoscute certificari de catre respondenti au reiesit a fi „frunza europeana” pentru agricultura ecologica (62,5%), EU Ecolabel (58,1%) si sigla „AE” (52,2%).

 

In schimb, referitor la aspectele de care tin cont romanii atunci cand cumpara produse alimentare sau non-alimentare, cel mai important criteriu este pretul (76%), urmat de ingrediente/continut (74,2%). Criteriul certificarii conteaza cel mai putin pentru cumparatori, respectiv in proportie de 27,2%.

 

In viziunea romanilor, principalii responsabili vazuti pentru a asigura sustenabilitatea produselor sunt atat companiile, cat si consumatorii.

 

Studiul realizat de Invisible Nature, in parteneriat cu Questia Group, a fost derulat online in perioada 23 - 28 februarie 2018, pe un esantion de 500 de respondenti, iar marja de eroare este de +/- 4%, raportata la populatia din mediul virtual.



Poti fi interesat si de