Piata de ambalaje din Romania, crestere lenta in 2023, pe fondul consumului general mai redus

Piata de ambalaje din Romania, crestere lenta in 2023, pe fondul consumului general mai redus


Piata de ambalaje din Romania are un ritm de crestere incetinit in 2023 comparativ cu alti ani, fiind afectata de reducerea consumului general de bunuri, conform unui raport realizat de o companie de ambalaje de protectie.

Astfel, potrivit sursei citate, se inregistreaza o crestere de 10% a cererii pentru ambalaje de protectie, iar in topul industriilor din punctul de vedere al cererii se afla industria de ecommerce, cu un avans de 24%.

 

Totodata, se mentioneaza intr-un comunicat al Inatech Packaging, piata de ambalaje este definita de doua tendinte principale: interesul mare pentru ambalaje sustenabile si ecologice si cresterea numarului de achizitii in mediul online atat pe segmentul B2B, cat si pe B2C.

 

"Situatia pietei de ambalaje din acest an este mai putin favorabila, avand loc o scadere a consumului general in aproape toate sectoarele, consumatorii din Romania reducand constant cheltuielile din cauza inflatiei. Daca in anii precedenti am inregistrat cresteri intre 25% si 35%, in 2023 cererea de ambalaje de protectie a produselor a urcat cu doar 10% fata de anul anterior, dar cu un ritm mai accelerat de recuperare in a doua jumatate din an", a declarat Cristian Badescu, CEO al grupului.

 

Raportul semnaleaza ca, in pofida contextului actual, industria de e-commerce inregistreaza cea mai mare crestere a cererii pentru ambalaje dintre toate industriile, de aproximativ 24% in 2023 fata de 2022.

 

Cele mai solicitate tipuri de produse din acest segment sunt ambalajele pentru e-commerce, sistemele automate pentru ambalare, ambalajele termoizolante si echipamentele pentru depozit.

 

Topul in ceea ce priveste cererea pentru ambalaje este: e-commerce - circa 24%, electronica - 10%, farmaceutica - 10%, industria mobilei - 5%, logistica - 5%, aeronautica - 3%, automotive - 3% si constructii - 3%.

 

Cea mai mare parte din cererea pentru ambalaje a venit din partea companiilor, dar s-a majorat substantial constant interesul din partea persoanelor fizice, care isi doresc de asemenea ambalaje de calitate dintr-o gama completa, de peste 5.000 de produse unice, comanda medie variind intre 100 euro si 50.000 euro, potrivit datelor Inatech Packaging.

 

Astfel, in perioada ianuarie-septembrie 2023, printre cele mai cumparate tipuri de ambalaje se afla ambalajele din carton (circa 850.000 kg), ambalaje din hartie (circa 787.000 kg) si folia cu bule de aer (peste 3 milioane mp).

 

"Pentru al doilea an consecutiv, ambalajele din carton si hartie le-au depasit pe cele din plastic, crescand cererea pentru aceste tipuri de ambalaje cu 10% fata de 2022. De altfel, observam un interes tot mai mare pentru ambalaje sustenabile, astfel ca din ce in ce mai multi consumatori prefera ambalaje ecologice, fie ca vorbim de companii, fie ca vorbim de persoane fizice, romanii fiind totodata tot mai dornici sa protejeze mediul inconjurator. Depunem eforturi constant pentru a avea o productie sustenabila, prin care sa asiguram pastrarea si conservarea mediului inconjurator pentru viitoarele generatii, implicandu-ne si in proiecte CSR de impact. In acest sens, am dezvoltat un proiect, realizat in parteneriat cu grupul Abriso-JIFFY, principalul furnizor de materii prime si produse din material plastic al Inatech, alaturi de care ne-am propus sa atragem atentia asupra practicilor de economie circulara care pot fi implementate in toate aspectele functionarii unei companii. Iar prin parteneriate cu clientii, colectam si recuperam de la acestia deseurile din material plastic, care ulterior sunt prelucrate si transformate in materie prima de tip granula reciclata", a explicat Cristian Badescu.

 

Totodata, in piata de ambalaje se resimte un interes tot mai mare din partea companiilor si al persoanelor fizice pentru achizitii in mediul online, unde regasesc informatii complete si o varietate larga de produse. In acest sens, Inatech Packaging a inregistrat o crestere de 8% a comenzilor pe intreg segmentul online, cele mai achizitionate produse fiind ambalajele specifice e-commerce, sistemele de ambalare, ambalajele termoizolante, echipamentele pentru depozit. Astfel, Inatech-shop.ro a inregistrat in medie 1.000 de comenzi lunar si vanzari de 100.000 euro.

 

In acest context, grupul estimeaza ca va incheia anul cu o cifra de afaceri de peste 9 milioane euro, in crestere cu in jur de 10% fata de anul trecut.

 

Fondat in 2010, grupul Inatech, din care fac parte Inatech Packaging (divizia de ambalaje), Isoteckline (divizia de izolatii pentru constructii) si iFOAM AG (divizia de ambalaje customizate), este una dintre cele mai mari companii de ambalaje de protectie din Romania si Europa de Est, cu o gama completa de ambalaje si constant diversificata cu noi tipuri de ambalaje, numarand in prezent peste 5.000 de coduri unice in portofoliul de produse.

 

Compania are atat divizie de ambalaje de protectie, cat si de materiale izolatoare si o linie de productie de ambalaje customizate, prin care deserveste numeroase industrii printre care automotive, e-commerce, logistica ,farmaceutica, electronica, aeronautica, constructii, productia de mobila si altele. Cu un depozit in Domnesti-Ilfov si Oradea-CTP Cargo Terminal, Inatech Packaging deserveste pietele din Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania si Austria, segmentul de export reprezentand 10% din business.



Poti fi interesat si de