Romania, a doua cea mai mare piata din Europa pentru Carrefour

Romania, a doua cea mai mare piata din Europa pentru Carrefour


Pentru retailerul francez Carrefour, Romania ocupa a doua pozitie ca evolutie a cifrei de afaceri pe plan european, cu o crestere de 9% in termeni comparabili (LFL).

In anul fiscal 2022, vanzarile grupului Carrefour au crescut cu peste opt procente in termeni comparabili si cu 10,9% in trimestrul patru. Pe harta europeana a retailerului, Romania ocupa anul trecut a doua pozitie ca evolutie a cifrei de afaceri pe plan european, cu o crestere de 9% in termeni comparabili (LFL).

 

Potrivit reprezentantilor retalierului, la baza acestei cresteri stau strategiile grupului cu privire la politica comerciala granulara. Anul trecut, grupul s-a focusat pe produselor marca proprie, dar si pe preturilor aferente produselor de baza Simpl. In prezent, aceste produse reprezinta mai mult de o treime din vanzari.

 

„Romania a avut o evolutie excelenta in 2022 in cadrul Grupului, confirmand ca Europa Centrala si de Est este regiunea cu cea mai rapida crestere din Uniunea Europeana. A fost primul an post-pandemic, dar si un an plin de provocari pentru industria de retail si, in pofida inflatiei, am reusit sa absorbim perturbarea din piata, sa ne asumam o parte din costuri si sa protejam puterea de cumparare a clientilor nostri din Romania, printr-o varietate de masuri, precum promotii, produse marca proprie, activari comerciale. Carrefour va dezvolta in continuare portofoliul de marci private, oferind un raport calitate-pret excelent, si vom continua sa ne mentinem competitivitatea, pentru a ramane alegerea preferata a clientilor nostri, indiferent de formatul in care opteaza sa faca cumparaturile. Transformarea noastra digitala ne va permite sa anticipam mai bine alegerile lor. Privind retrospectiv la rezultatele noastre din 2022, le multumim clientilor nostri pentru loialitatea lor – ei au revenit in magazinele noastre dupa pandemie, iar noi ne mentinem obiectivul de a le oferi tot ce este mai bun”, a declarat Régis Moratin, Chief Financial Officer Carrefour Romania.

 

In ceea ce priveste e-commerce-ul, in ciuda incetinirii acestui sector, anul trecut Carrefour a raportat o crestere de 26%a Valorii Marfurilor (GMV), ajungand la 4,2 miliarde de euro, un ritm semnificativ mai rapid decat cel raportat in 2021 (+11%).

 

„Carrefour a demonstrat inca o data forta modelului sau, realizand o performanta remarcabila in 2022, intr-un mediu inflational fara precedent. Pilonii planului Carrefour 2022 ne-au permis sa le oferim solutii clientilor pentru a face fata presiunii asupra puterii de cumparare, mentinand in acelasi timp cursul in ceea ce priveste tranzitia alimentara pentru toti si o disciplina financiara stricta. In ultimii cinci ani, Grupul a reusit sa se repozitioneze ca lider in industria sa. Aceasta transformare rezulta din munca asidua si din angajamentul zilnic exceptional al echipelor Carrefour si al partenerilor, inclusiv francizati, din magazinele, depozitele si sediile noastre. Cu planul Carrefour 2026, ne lansam intr-o noua etapa, cu ambitii pe mai multe directii: digital, discount si noi angajamente sociale si de mediu. In 2023, Carrefour va continua sa se diferentieze pe piata, in beneficiul clientilor si actionarilor sai”, a declarat  Alexandre Bompard, Chairman si CEO Grup Carrefour.

 

Anul trecut, grupul Carrefour si-a prezentat noul plan strategic, Carrefour 2026, plan in acre se regasesc urmatoarele obiective: accesibilitatea produselor, cresterea gamei de marci proprii, 8 miliarde de euro –  vanzari de produse sustenabile certificate si cresterea GMV-ului in comertul electronic de pana la 10 miliarde de euro in 2026.

 

Grupul vizeaza un flux de numerar net liber de cel putin 1,7 miliarde de euro pana in 2026, cu o crestere constanta in fiecare an.



Poti fi interesat si de