Senol Bechir, manager Macelarie Turceasca: Halal e mai mult decat o eticheta

Senol Bechir, manager Macelarie Turceasca: Halal e mai mult decat o eticheta


Adana Kebab, chiftele, mici, hamburger, pastrama, carne maturata. Toate aceste bunatati expuse in vitrina unei macelarii turcesti de pe Calea Vitan din Bucuresti iti trezesc simturile de-?i lasa gura apa. Nu sunt cele mai ieftine de pe piata, insa proprietarii afacerii au pus calitatea inainte de toate. Vorba aceea: “dai un ban, dar stai in fata”.

AYT Market si Macelarie Halal a pornit ca afacere in urma cu opt ani. Patronii sunt turci get beget, insa au indragit atat de mult Romania, incat au lasat tot ce aveau in tara lor si s-au stabilit aici. Au obtinut inclusiv cetatenia romana. Au pastrat insa si valorile de suflet, obtinute prin educatia primita acasa. Sunt musulmani cu respect pentru credinta si traditia lor. Tocmai de aceea afacerea pe care au deschis-o aici in tara mizeaza exclusiv pe produse halal. De la macelarie, pana la cele de bacanie. Desi pare o afacere foarte ni?ata, ea nu se adreseaza exclusiv comunitatii de turci din Capitala. Din contra. Aici isi fac cumparaturile bucuresteni veniti din toate cartierele orasului, ba chiar macelaria are clienti fideli si din alte zone ale tarii care, atunci cand se afla in trecere prin Bucuresti, vin sa isi cumpere cate ceva proaspat si bun.

 DSC_0052_1

“Fiind un magazin cu specific oriental, atrage foarte multi clienti. Dar probabil ca nu este un magazin pentru oricine. Este un magazin pentru oameni care isi permit sa cumpere, care pun pret pe calitate, dar in acelasi timp nu exclude nici categoria celor care vin sa ia macar din curiozitate. Din fericire, cei care au intrat odata si au cumparat ceva de la noi revin iar si iar”, ne-a marturistit Senol Bechir, managerul afacerii.

 

In macelaria turceasca pe care am vizitat-o totul se face “la vedere”. Carnea este transata si condimentata sub privirile curioase ale clientilor, la fel si celebrul Adana Kebab este format pe betisoare. Tot in spatele vitrinei sunt umpluti carnatii, iar burgerii sunt portionati si asezati pe tavite. “Asta pentru ca nu avem nimic de ascuns. Totul se face «live». Absolut toata transarea si prepararea, ca sunt produse de genul chiftele, mici, carnati, totul se face in fata clientului. Aleg carnea, o toc, acolo o condimentez, o amestec. Nu am ce sa ascund. De ce sa ascund?” se intreaba cel care detine fraiele afacerii. A inteles ca e foarte important sa fii deschis, sa arati transparenta, pentru ca numai asa capeti increderea oamenilor. “Calitate inainte de toate” este deviza pe care a reusit sa le-o impuna angajatilor sai.

 

Intregul reportaj se regaseste in paginile revistei INDUSTRIA CARNII.RO, editia 64.



Poti fi interesat si de