Convenience food, pe un trend ascendent in Romania

Convenience food, pe un trend ascendent in Romania


Un sector care se dezvolta incet, dar sigur in Romania este convenience food. Europrod (parte a grupului de firme Agricola), Scandia Food si Angst sunt trei dintre companiile care au mizat pe diversificarea portofoliului, prin introducerea produselor gata preparate.

convenience foodUn sector care se dezvolta incet, dar sigur in Romania este convenience food. Europrod (parte a grupului de firme Agricola), Scandia Food si Angst sunt trei dintre companiile care au mizat pe diversificarea portofoliului, prin introducerea produselor gata preparate.

Anul trecut, Europrod a avut o cifra de afaceri de 32,1 milioane lei, ceea ce inseamna 5% din totalul de 655,6 milioane lei inregistrat de grupul Agricola. Scandia Food nu se situeaza prea departe de Europrod in ceea ce priveste ponderea de mancare gata preparata, insumand 7% din cifra de afaceri a companiei pe 2015. De cealalta parte, presedintele Angst, Sorin Minea, ne-a declarat ca cererea de ready meal Angst este mai mare decat productia, cererea se afla undeva la 3-4 tone pe zi, iar compania vinde intre 2 si 3 tone zilnic.

Producatorii romani de convenience food sunt de parere ca aceasta piata se afla pe un trend ascendent in Romania, unii apreciaza cresteri semnificative, altii cresteri care nu sunt impresionante. Aceasta categorie de produse este in continua cre?tere, fara insa a inregistra evolutii spectaculoase de la un an la altul. Ramanem in continuare in urma europenilor, tinand cont de puterea de cumparare, dar si datorita obiceiurilor noastre de consum pentru ca preferam mancarea gatita in casa, ne-a spus Lucica Benedic, director general Europrod.

Sorin Minea sustine si el aceasta directie de crestere, mentionand ca nu stie exact la cat se ridica piata de ready meal in Romania, dar este mult mai mare decat se crede. Si piata de la noi se dezvolta in aceasta directie, peste tot in lume s-a dezvoltat.

Unul dintre factorii care influenteaza cresterea vanzarilor pe acest sector il constituie stilul de viata alert al cumparatorilor, sustine Andrei Ursulescu, CEO, Scandia Food.

Lipsa timpului dedicat gatitului, dorinta de a experimenta retete noi, extinderea comertului modern si implicit accesul persoanelor la aceste produse reprezinta elementele care contribuie la dezvoltarea acestui segment. Acestea sunt aspecte experimentate deja cu mai multi ani in urma de tarile mai dezvoltate, iar la noi trendul este in continua ascensiune.

Materialul integral il puteti citi in numarul 46 al revistei INDUSTRIA CARNII.RO



Poti fi interesat si de