Wednesday, Dec 13th

Last update10:42:13

Te afli aici: Articole Statistica Studiu. Romanii de la oras prefera alimentele de origine romaneasca

banner optim 540x130
 

Studiu. Romanii de la oras prefera alimentele de origine romaneasca

  • PDF
consum produse romanestiCei mai multi romani din mediul urban prefera ca alimentele pe care le consuma sa aiba origine romaneasca, arata un studiu realizat de iSense Solutions.

Astfel, dintr-o lista de 14 categorii de produse evaluate, consumatorii opteaza pentru cele de origine romaneasca, in primul rand cand vine vorba de alimentele perisabile (carne, lactate, fructe, legume, etc.), cele cu termen de valabilitate mare (conserve, faina etc.), dulciuri, snack-uri, imbracaminte (inclusiv pentru copii), bauturi alcoolice si mobila.

Cele mai apreciate produse romanesti sunt cele din Ardeal (30%) si din Moldova (11%), in timp ce pentru 43% dintre consumatori nu conteaza regiunea din care provin acestea, se mentioneaza in studiu.

"Observam ca, in ultimii ani, atasamentul romanilor pentru produsele fabricate in Romania se mentine. Spre exemplu, 72% dintre romanii din mediul urban declara ca se regasesc mai mult in marcile cu produse locale fata de cele straine (28%), ceea ce aduce un potential important pentru retailerii care se pozitioneaza cu marci construite in zona de autentic romanesc", a declarat Andrei Canda, managing partner iSense Solutions.

Potrivit studiului, principalele motive pentru care consumatorii prefera produsele locale sunt incurajarea micilor producatori (77%), contributia la economia nationala (57%), faptul ca au mai multa incredere in ele (48%), achizitionarea lor ii face sa se simta mai bine (41%) sau le considera mai bune (40%).

Pe de alta parte, romanii opteaza pentru produsele de origine straina pentru ca le considera mai bune, de o calitate superioara celor romanesti (52%) si au o mai mare incredere in ele (28%). Tarile preferate in cazul produselor de origine straina sunt Germania, Italia, Marea Britanie, Japonia, Franta si SUA.

Studiul a fost realizat online pe un esantion de 1.051 de respondenti din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 16-65 de ani din mediul urban din Romania. Gradul de eroare este de /-3%, la un nivel de incredere de 95%.

Ultima actualizare în Luni, 20 Noiembrie 2017 11:21


banner agerpress nou 554x80