Codul de Bune Practici da batai de cap producatorilor

Codul de Bune Practici da batai de cap producatorilor


Codul de Bune Practici a avut un efect contrar pentru producatorii romani. Prezent la o masa rotunda organizata de Consiliul Concurentei, Radu Timis, presedintele Grupului Cris-Tim, a precizat ca, la parizer, ponderea marcilor proprii a ajuns la aproximativ 77% si ca peste doi sau trei ani niciun parizer nu se va mai produce in Romania ci in Polonia sau in alta tara. Acesta a explicat ca industria din Romania nu s-a putut dezvolta pentru a putea supravietui din cauza evaziunii fiscale din piata.

mezeluriCodul de Bune Practici a avut un efect contrar pentru producatorii romani. Prezent la o masa rotunda organizata de Consiliul Concurentei, Radu Timis, presedintele Grupului Cris-Tim, a precizat ca, la parizer, ponderea marcilor proprii a ajuns la aproximativ 77% si ca peste doi sau trei ani niciun parizer nu se va mai produce in Romania ci in Polonia sau in alta tara. Acesta a explicat ca industria din Romania nu s-a putut dezvolta pentru a putea supravietui din cauza evaziunii fiscale din piata.

As vrea sa fac o referire la codul de Bune Practici. Noi, cei prezenti aici, industria alimentara, am muncit si ne-am straduit sa facem ceva prin acest Cod de bune practici. Vreau sa va spun cu toata sinceritatea ca acest Cod de Bune Practici ni s-a intors impotriva. El a fost total defavorabil noua fiindca, daca tragem o linie, ce era pana la Codul si ce este acum, vreau sa va spun ca au crescut costurile noastre in livrarile de produse catre marile magazine. Deci, am realizat ceva: ciocul mic, ceva de genul acesta, a mai adaugat Aurel Popescu, presedintele patronatului din industria paine, Rompan.

De asemenea, acesta a atras atentia asupra pericolului pe care il reprezinta produsele gen marca proprie care se vand in marile lanturi de magazine. "Ne paste un pericol destul de mare in ceea ce priveste marcile proprii. Eu nu vreau sa supar pe cineva, redau din problemele pe care le-am cules de la colegii nostri. Marcile proprii ne aduc numai pierderi, in primul rand din cauza preturilor, normal dumneavoastra (reprezentatii retailerilor - n.r.) nu va puneti taxa de raft, taxa de deschidere magazin si asa mai departe, pe cand la marcile noastre se pun aceste taxe. In al doilea rand, mentionez un lucru destul de grav si fac apel sa regandim aceasta pozitie a marilor magazine, in ideea ca de multe ori, unilateral, ni se desfac contractele de vanzare-cumparare si ramanem cu stocuri de ambalaje foarte mari pe care nu putem sa le utilizam in alta parte ci trebuie sa le distrugem", conchis Popescu.



Poti fi interesat si de