Profitul Metro a scazut cu 16% in 2013


Conducerea Metro spera ca stabilizarea mediului economic si a ratelor de schimb sa ajute la majorarea profitului in acest an, dupa ce retailerul german a raportat castiguri sub estimarile analistilor in trimestrul patru din 2013, in urma vanzarii lantului de supermarketuri Real in Europa de Est, a veniturilor imobiliare mai scazute si a aprecierii euro, transmit Reuters si Bloomberg.

metroprofitConducerea Metro spera ca stabilizarea mediului economic si a ratelor de schimb sa ajute la majorarea profitului in acest an, dupa ce retailerul german a raportat castiguri sub estimarile analistilor in trimestrul patru din 2013, in urma vanzarii lantului de supermarketuri Real in Europa de Est, a veniturilor imobiliare mai scazute si a aprecierii euro, transmit Reuters si Bloomberg.
In perioada octombrie-decembrie 2013, profitul inainte de taxe, dobanzi si elemente exceptionale a scazut cu 16%, la 1,07 miliarde de euro (1,5 miliarde de dolari), in timp ce analistii se asteptau la 1,08 miliarde de euro. Castigurile au fost afectate de aprecierea euro si a veniturilor mai scazute la divizia de produse electronice Media-Saturn.

Compania se asteapta ca, in urma stabilizarii mediului economic si a ratelor de schimb, sa obtina un profit inainte de taxe, dobanzi si elemente exceptionale de 1,75 miliarde de euro in anul financiar 2013/2014. Actiunile Metro au scazut cu 0,8%, la 31,65 euro, la bursa de la Frankfurt. In ultimele 12 luni, titlurile companiei au inregistrat o crestere de 29%.
Luna trecuta, Metro a anuntat scaderea vanzarilor cu 3,3% in ultimul trimestru din 2013, tranzactiile inregistrate in perioada Craciunului fiind sub asteptari, iar fluctuatiile de schimb valutar au afectat castigurile grupului german.

Declinul 'a fost cauzat in principal de efectele valutare negative in multe zone din Europa de Est si Asia'', precum si in urma pierderii veniturilor de la supermarketurile Real, vandute recent in Rusia, Romania si Ucraina si a lantului Media Markt in China', se arata intr-o declaratie a Metro. Daca nu se tine cont de efectele valutare si vanzarea unor active non-core, vanzarile au urcat cu 1,1%, la 18,7 miliarde de euro (25,57 miliarde de dolari.

Divizia de Cash & Carry, care reprezinta aproape jumatate din vanzarile grupului, a raportat un avans al vanzarilor de 0,9%, la 8,5 miliarde de euro, datorita majorarii consumului in Germania si in alte piete din Europa Occidentala. Compania germana si-a redus activitatea si costurile, pentru a reveni pe profit, anuntand in decembrie ca se va concentra pe un management strict al costurilor, deoarece cumparatorii continua sa-si reduca cheltuielile in Europa.

Seful Metro si-a exprimat increderea ca, in anul financiar 2013/2014, compania va relua plata dividendelor, intrerupta dupa anuntarea unor pierderi de 71 de milioane de euro in primele noua luni din 2013.
Metro se asteapta la o crestere usoara a vanzarilor in urmatorul an financiar, in timp ce profitul inainte de dobanzi si taxe (EBIT), inainte de elementele exceptionale, ar trebui sa depaseasca nivelul prevazut pentru anul financiar 2012 - 2013, de 1,7 miliarde de euro

Metro, al patrulea grup de distributie din Europa, are peste 700 de magazine Cash & Carry in 29 de tari, iar divizia din Rusia este responsabila pentru aproape jumatate din vanzarile grupului. Grupul Metro a intrat pe piata din Rusia in anul 2001, iar in prezent aceasta este a treia mare piata pentru operatiunile Cash & Carry ale Metro, dupa Germania si Franta, cu vanzari de 4,1 miliarde de euro in 2012.
Metro are aproximativ 70 de magazine Cash & Carry engros in Rusia, iar principalii rivali ai grupului german pe piata din Rusia sunt X5, Magnit si grupul francez Auchan. Luna trecuta, Metro si-a anuntat intentia de a vinde un sfert din actiunile diviziei sale Cash & Carry din Rusia, in cadrul unei oferte publice initiale (IPO) ce va fi derulata in prima jumatate a acestui an. Analistii estimeaza ca valoarea operatiunilor din Rusia ale Metro se situeaza intre 4 si 7,5 miliarde de euro, ceea ce inseamna ca sumele rezultate de pe urma listarii a 25% din actiuni ar putea sa se ridice la cel putin un miliard de euro.
Metro Group este una dintre cele mai mari si mai extinse companii de retail din lume. Metro Cash & Carry s-a lansat oficial in Romania in luna octombrie 1996, cand a deschis primul magazin din Bucuresti. Astazi, reteaua numara 32 de magazine in 24 de orase.



Poti fi interesat si de