Vanzari mai mari pentru Agricola cu 10% in 2014, la carnea de pasare

Vanzari mai mari pentru Agricola cu 10% in 2014, la carnea de pasare


Vanzarile de carne de pasare ale Agricola Bacau au totalizat in volum, in 2014, 36.614 tone, cu 10% mai mult fata de anul precedent si cu aproape 9% in valoare.

agricola bacauVanzarile de carne de pasare ale Agricola Bacau au totalizat in volum, in 2014, 36.614 tone, cu 10% mai mult fata de anul precedent si cu aproape 9% in valoare.
Cifra de afaceri inregistrata de Agricola Interna?ional SA Bacau in 2014 este de aproximativ 353,6 mil. lei (circa 81 mil. euro), fata de 326,3 milioane lei in 2013 (cifra nu include departamentul Magazine Agricola care a fost externalizat la finalul anului 2013, devenind Agricola Magazine SRL).

Performan?a economica a companiei a fost in anul 2014 rezultatul unei executii foarte bune in operational, iar revenirea preturilor principalelor resurse la niveluri mai rezonabile a ajutat si ea. Vanzarile Agricola de carne de pui au crescut fata de anul precedent in principal datorita cresterii ponderii in mixul de produse comercializate a sortimentelor cu valoare adaugata mare produse refrigerate transate si dezosate, in detrimentul carcasei de pasare, a declarat Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau.

Acesta sustine ca se observa orientarea din ce in ce mai accentuata a consumatorilor catre produse din carne in ambalaje, care asigura un grad de siguranta alimentara ridicat si care mentin cu succes proprietatile organoleptice ale carnii refrigerate.

Am crescut, de asemenea, cantitatile de produse diferentiatoare, de nisa, cum sunt Puiul Fericit, Puiul Familist, Puiul Antistres, gama Usor de Gatit si, respectiv, sortimentele din carne de curca, rata si chiar iepure. Rezultatul continua trendul crescator pe care Agricola il mentine in ultimii 6 ani vorbim de o dublare a vanzarilor in acest interval - in contextul in care piata carnii de pasare inregistreaza o crestere lenta in 2014 fata de 2013, de 2%, iar pretul mediu al carnii de pasare urmeaza un trend negativ in Europa, respectiv de 3 procente in piata interna, in aceeasi perioada, a precizat Grigore Horoi.

Potrivit comunicatului Agricola, in anul 2014, 85% din carnea de pui comercializata a fost carne refrigerata. Exporturile s-au diminuat cu aproximativ 30% fata de anul trecut (circa 8% din productia de carne) deoarece, pe de o parte, compania s-a concentrat mai mult pe piata interna, in special in zona retailului traditional, unde livreaza in prezent 36,5% din productia de carne, iar pe de alta parte exportul a fost orientat exclusiv pe marfa cu valoare adaugata mare, o parte semnificativa a acesteia fiind vanduta sub brand Agricola.

Grupul de firme Agricola a inregistrat in 2014 o cifra totala de afaceri de 616,6 mil. lei (aprox. 138,5 mil. euro), cu 4% mai mare decat cea inregistrata anul precedent.

La toate celelalte categorii de produse AGRICOLA a inregistrat cresteri. Astfel, la categoria mezeluri (salamurile crud-uscate si preparatele fiert-afumate ob?inute la Salbac SA, companie din cadrul Grupului de firme Agricola), valoarea totala a vanzarilor a fost cu 11% mai mare decat in 2013, in conditiile in care aceasta piata a continuat sa se contracte.

De remarcat sunt rezultatele - pentru al saselea an consecutiv obtinute de salamurile crud-uscate Agricola, care au inregistrat anul trecut o crestere valorica a vanzarilor de 16%, respectiv o crestere de 14% in volume.

Ne consolidam pozitia de lideri de piata in Romania la grupa salamurilor crud-uscate, cu vanzari de 16% din total segment. De asemenea, sortimentul nostru cel mai de pret - Salamul de Sibiu Agricola - a inregistrat pe parcursul anului trecut o cota de piata medie valorica de 51%, respectiv o cota medie in volum de 50% din total segment Salam de Sibiu comercializat pe piata interna. Anul trecut am vandut cu 11% mai mult Salam de Sibiu Agricola decat in anul 2013, a precizat Grigore Horoi.

Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola Bacau ce comercializeaza semipreparate si produse tip ready-meal, si-a mentinut anul trecut, cumulat, o cota de pia?a de 19% in categorie. Astfel, in 2014 fata de anul precedent vanzarile companiei Europrod de semipreparate si produse ready meal au crescut cu 18% in valoare, in conditiile unei cresteri de 19% a volumelor comercializate.

La oua consum, produse la Avicola Lumina Constanta, s-a inregistrat o crestere cu 13% a cifrei de afaceri in 2014, respectiv o crestere cu aproape 6% a bucatilor vandute in 2014 (57,894 mil. buc.).

Vorbim in continuare de o perioada in care pretul mediu inregistreaza un trend descrescator, similar celui european. Suntem hotarati sa ne continuam trendul ascendent din ultimii ani. Avem in continuare obiective de crestere. Pentru anul 2015 ne-am propus o mentinere a cantitatilor vandute la carnea de pasare, o crestere de 10% la mezeluri si semipreparate. Ne indreptam atentia catre cresterea profitabilitatii, in special prin selectia riguroasa a portofoliului de produse, insa investim in continuare in diferentiere si comunicare pentru consolidarea valorii brandului Agricola in piata, a precizat presedintele Grigore Horoi.



Poti fi interesat si de