Vanzarile AGRICOLA la carnea de pasare au crescut cu 5% in 2015

Vanzarile AGRICOLA la carnea de pasare au crescut cu 5% in 2015


Vanzarile de carne de pasare ale companiei AGRICOLA Bacau au totalizat in volum, in 2015, 38.425 tone, cu 5% mai mult fata de anul precedent (36.604 tone) si cu aproape 4,5% in valoare, in conditiile unei usoare diminuari a pretului mediu (-0,69%). Cifra de afaceri inregistrata de Agricola International SA Bacau in 2015 este de aproximativ 365,956 mil lei, fata de 353,665 milioane lei in 2014.

horoi aVanzarile de carne de pasare ale companiei AGRICOLA Bacau au totalizat in volum, in 2015, 38.425 tone, cu 5% mai mult fata de anul precedent (36.604 tone) si cu aproape 4,5% in valoare, in conditiile unei usoare diminuari a pretului mediu (-0,69%). Cifra de afaceri inregistrata de Agricola International SA Bacau in 2015 este de aproximativ 365,956 mil lei, fata de 353,665 milioane lei in 2014.

Performanta economica a companiei a fost, in anul 2015, rezultatul unei executii foarte bune in operational, iar revenirea preturilor principalelor resurse la niveluri mai rezonabile a ajutat la randul sau. Toate acestea, in conditiile unei diminuari a pretului mediu cu cateva procente pe piata carnii de pasare, a influentat in primul rand de scaderea pretului la carnea de porc. Vanzarile AGRICOLA de carne de pui au crescut fata de anul precedent si datorita campaniei noastre integrate de comunicare, Mese de poveste, campanie pe care o vom continua in acest an si care debuteaza in 8 februarie. Rezultatele se inscriu in strategia noastra de crestere si diferentiere. De exemplu, in 2008 noi produceam 16.000 de tone de carne, anul trecut am ajuns la volume totale de 38.000 de tone si avem planuri pentru acest an de a depasi pragul de 40.000 de tone. Un alt rezultat notabil este ca in 2015 am dublat productia de Pui Fericit, a declarat Grigore Horoi, presedintele AGRICOLA.

Grupul de firme AGRICOLA a inregistrat in 2015 o cifra totala de afaceri de 655,593 mil. lei, cu 6% mai mare decat cea inregistrata anul precedent (616,626 mil. lei).

Si la celelalte categorii de produse, AGRICOLA a inregistrat cresteri. Astfel, la categoria mezeluri (salamurile crud-uscate si preparatele fiert-afumate obtinute la Salbac SA, companie din cadrul Grupului de firme Agricola), cifra de afaceri a fost de 114,104 mil. lei, cu 22,5% mai mare decat in 2014, in conditiile in care aceasta piata a continuat sa se contracte.

De remarcat sunt rezultatele - pentru al saptelea an consecutiv obtinute de salamurile crud-uscate AGRICOLA, care au inregistrat anul trecut o crestere valorica a vanzarilor de 30,38%, respectiv o crestere de 30,39% in volume.

Ne consolidam pozitia de lideri de piata in Romania la grupa salamurilor crud-uscate. Brandul AGRICOLA este, in acest moment, lider pe segmentul de crud uscate din Romania, cu o evolutie de la 7,1% cota de piata valorica in 2009 la 20,8% in 2015 si lider detasat pentru cel mai cunoscut produs premium din Romania: Salamul de Sibiu (evolutie de la 24,9% cota valorica in 2009 la 51,8% cota valorica in 2015, din total segment Salam de Sibiu comercializat pe piata interna). Anul trecut am vandut cu 39% mai mult Salam de Sibiu AGRICOLA decat in anul 2014, a declarat Grigore Horoi.

Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola Bacau ce comercializeaza semipreparate si produse tip ready-meal, si-a mentinut anul trecut, cumulat, o cota de piata de 19% in categorie. Astfel, in 2015, fata de anul precedent, vanzarile companiei Europrod de semipreparate si produse ready meal au crescut cu 11% in valoare, in conditiile unei cresteri a volumelor comercializate de 5,6%. Si in aceasta categorie ne-am remarcat in special prin lansarea produselor Nuggets si Strips din piept de pui fara E-uri, a precizat presedintele AGRICOLA.

La oua consum, produse la Avicola Lumina Constanta, s-a inregistrat o crestere cu 23% a cifrei de afaceri in 2015, respectiv o crestere de 15% a bucatilor vandute (63,683 mil. buc.). In 2015 AGRICOLA a exportat 13% din productia de carne de pui obtinuta din fermele proprii, in principal in zona euro: Marea Britanie, Franta, Austria, Germania, Italia, Malta, dar si extracomunitar, in Macedonia si Kosovo. De asemenea, 23% din productia de semipreparate de la Europrod a plecat in tari precum Franta, Danemarca, Marea Britanie, Malta. La salamurile crud-uscate produse la Salbac exporturile in 2015 au totalizat 8%, iar la salamurile fiert-afumate au insumat 19.6%, principalele piete de desfacere fiind Spania, Italia, Marea Britanie, Austria, Franta si Grecia.

Pentru 2016 ne propunem sa ducem mai departe cele doua produse etalon ale companiei: Salamul de Sibiu si Puiul Fericit. Anticipez ca vom mentine trendul de crestere, per ansamblu, cu o rata estimata la 5% fata de 2015, dar cel mai probabil vom depasi acest procent. In acest an, bugetul de investitii la nivelul Grupului este de aproximativ 9 milioane de euro si vizeaza modernizarea unor ferme aflate foarte aproape de orasul Bacau, modernizarea unor noi hale in complexul Brad, unde am dezvoltat produsul Puiul Fericit. Asteptam cresterea cererii din piata pentru a demara acest proiect, este posibil ca acest lucru sa se intample spre sfarsitul anului. Odata finalizat proiectul, vom avea o majorare de 25-30% a capacitatii de productie pentru Puiul Fericit. La fabrica de salamuri crud-uscate am demarat deja din 2015 o investitie de circa 3,5 milioane de euro in majorarea capacitatii de productie, dupa ce in anul anterior am transformat o parte din fabrica de mezeluri fiert-afumate in fabrica de produse crud-uscate, a incheiat presedintele Grigore Horoi.



Poti fi interesat si de