Romanii, printre cei mai selectivi in privinta alimentelor pe care le consuma

Romanii, printre cei mai selectivi in privinta alimentelor pe care le consuma


Romanii sunt printre cei mai selectivi consumatori in ceea ce priveste alimentatia, in conditiile in care peste 55% dintre acestia sunt atenti atunci cand citesc etichetele despre continutul produselor pe care le consuma si iau in calcul sa nu contina organismemodificate geneticsau grasimi, releva un raport GfK despre factorii care conteaza atunci cand decidem ce mancam si ce bem, realizat in 17 tari.

cumparaturi gfkRomanii sunt printre cei mai selectivi consumatori in ceea ce priveste alimentatia, in conditiile in care peste 55% dintre acestia sunt atenti atunci cand citesc etichetele despre continutul produselor pe care le consuma si iau in calcul sa nu contina organismemodificate geneticsau grasimi, releva un raport GfK despre factorii care conteaza atunci cand decidem ce mancam si ce bem, realizat in 17 tari.


Urmatorii factori foarte importanti in cazul a jumatate dintre conationali sunt ingredientele organice sau continutul redus de zahar.

Studiul GfKarata ca, la nivel global, aproape jumatate dintre consumatori declara ca atunci cand citesc etichetele despre continutul produselor pe care le consuma iau in calcul in primul rand sa fie fara zahar si fara ingredientemodificate genetic.

De asemenea, produsele cu continut scazut de sodiu sau de sare ocupa locul trei in top, cu 45%. Urmatoarele in clasament, la egalitate (cu 44%) se gasesc produsele ecologice, cele cu continut scazut de grasimi sau fara grasimi si produsele cu adaos de vitamine sau minerale.

Romanii au acordat o importanta mai mare tuturor criteriilor analizate fata de media globala, cu patru dintre ele alese de peste jumatate dintre cei chestionati. La nivel global, nici o caracteristica nu a fost selectata de un procent atat de mare de consumatori, scorul maxim fiind de 48%. Acest lucruarata ca, cel putin la nivel declarativ, romanii sunt mai atenti la ce consuma decat majoritatea tarilor analizate, fiind preocupati de sanatatea lor si a familiilor lor, searata in raport.

Asa cum era de asteptat, persoanele din gospodariile cu venituri mari au acordat o importanta mai mare tuturor acestor caracteristici, comparativ cu gospodariile cu venituri mai mici.

In randul gospodariilor cu venituri ridicate, cele mai importante caracteristici legate de continut sunt fara organismemodificate genetic(55%), cu continut redus de zahar sau fara zahar (54%) si continut redus de sodiu sau de sare (52%).

In cazul celor cu venituri scazute, cei mai importanti factori se refera la organismelemodificate geneticsi la continutul de zahar, insa sunt mentionati de un procent semnificativ mai mic (44%, respectiv 43%). Al treilea factor cel mai important pentru acest grup are legatura cu produsele ecologice si cele imbogatite cu vitamine sau minerale (41%).

Potrivit studiului GfK, chinezii sunt cei mai selectivi in ceea ce priveste alimentatia, dar nici romanii nu sunt departe. China se afla in fruntea listei pentru opt dintre cei noua factori de decizie analizati. Exceptia se refera la produsele de provenienta locala, unde Italia preia conducerea.

Romania se afla pe a doua pozitie pentru cinci dintre caracteristici: fara organismemodificate genetic, fara grasimi (in acest caz, clasandu-se la egalitate cu China), provenienta locala, continut de pre-sau probiotice si fara gluten. La alte trei aspecte detinem locul al treilea in top: produse organice, imbogatite cu vitamine sau minerale si fara sodiu sau sare, se maiarata in raport.

GfK a intervievat 23.000 de consumatori online in 17 tari in vara anului 2017. Datele sunt ponderate pentru a reflecta componenta demografica a populatiei online in varsta de peste 15 ani din fiecare tara.

Media globala este ponderata pe baza dimensiunii fiecarei tari, proportional cu celelalte tari analizate. Tarile incluse sunt Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Franta, Germania, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Marea Britanie si SUA. Studiul pentru Romania este realizat in 2015, pe un esantion de 1000 de utilizatori de Internet.



Poti fi interesat si de