RBC a ajuns la o cota de piata de 87% in retail, in 2013

RBC a ajuns la o cota de piata de 87% in retail, in 2013


RBC, principalul furnizor si integrator de solutii IT pentru industria de retail si cea alimentara din Romania, a realizat, anul trecut, o cifra de afaceri de 15.6 milioane euro, in crestere cu 6% fata de 2012, peste estimarile initiale ale conducerii companiei.

andrei bojita rbcRBC, principalul furnizor si integrator de solutii IT pentru industria de retail si cea alimentara din Romania, a realizat, anul trecut, o cifra de afaceri de 15.6 milioane euro, in crestere cu 6% fata de 2012, peste estimarile initiale ale conducerii companiei.
Pentru anul in curs, este preconizata o crestere a cifrei de afaceri de 12% -14%. In acelasi timp, cota de piata in retail s-a majorat la 87%, datorita performantei foarte bune inregistrate de lanturile Mega Image, Profi, Auchan si Carrefour, precum si a deciziei lantului Selgros de a inlocui o solutie POS existent cu una mult mai performanta, livrata de partenerul RBC, Wincor Nixdorf, potriivt unui comunicat RBC. In plus, in 2013, au fost deschise 89 de magazine folosind solutia proprietara RBC - RetailIQ. In total, RBC a ajutat clientii sa-si deschida anul trecut un numar de peste 300 de magazine, se mai arata in comunicat.

Reprezentantii companiei estimeaza ca in industria alimentara s-a pastrat cota de piata, chiar daca au lipsit proiecte majore.

O crestere sanatoasa presupune investitii vizibile. Nu e o noutate, este o realitate, pe care noi, cei de la RBC, am imbratisat-o 100%. Si iata ca rezultatele sunt pe masura: am largit portofoliul de solutii oferite clientilor nostri si astazi putem vorbi despre RBC IQ, care inglobeaza o suita de aplicatii ce sintetizeaza mai multe bune practici necesare nevoilor de business ale clientilor nostri; dintre acestea putem enumera Blink, RetailIQ, ProdActionIQ, EtIQette, ScaleIQ, LogIQ. In plus, am dezvoltat tot cursul proceselor interne, investind in automatizari si, odata cu acesta, am crescut masiv echipele, cuaccent in zona de software development, a declarat Andrei Bojita, CEO RBC.

Compania a deschis anul trecut si reprezentanta RBC Chisinau, o consecinta a bunului mers al afacerii si un raspuns la nevoia de a livra solutii cat mai complexe in Republica Moldova.

Aceasta a fost strategia aleasa de RBC, ce a vazut potentialul pe termen mediu al acestei piete, dar si pentru a fi cat mai aproape de clienti. RBC se poate mandri cu o retea de service ce numara 50 de specialisti angajati in cadrul companiei, alaturi de care lucreaza 20 de firme partenere. Compania raspunde prompt oricarei solicitari si in prezent se gaseste, prin punctele de service, la o distanta de maximum 50 -100 de km de orice client, se arata in comunicat.

2013 a adus cu sine investitii si prin largirea portofoliului de parteneri, ce a inclus pana acum peste 15 branduri internationale, renumite tehnologic, cum sunt Motorola, WincorNixdorf, Fujitsu, Bizerba, Microsoft.

Incepand cu anul trecut s-au semnat parteneriate noi:Mondini leader in sisteme de packaging avansate; Symphony EYC solutii de category management, merchandising management, customer marketing si loyalty; Fujitsu Service Center RBC este acum centru de service autorizat Fujitsu; UBS sisteme de etichetare si tiparire de etichete in mediu industrial; Online Software AG solutii avansate de digital signage.

De asemenea, in anul 2013 RBC a extins portofoliu de solutii proprii prin achizitia unei participatii majoritare intr-o companie de software din Timisoara, ce a fost rebranduita RBC Logistic Solutions. Produsul principal al acestei companii este o suita matura de aplicatii WMS (Warehouse Management Solutions), cu care compania adreseaza verticala de Logistica si Distributie.

Avansul cifrei de afaceri RBC in 2013 s-a datorat si castigarii de noi clienti. Tchibo, Jumbo, Jysk, Selgros,Continental, Yazaki, Trelleborg,Emerson,Lukoil, Heineken, Noriel, Lacto Food, Covalact sunt cateva nume importante. Pentru acestia se livreaza solutii si servicii din tot portofoliul RBC, cu un plus in zona de mobilitate industriala, IP dezvoltat de catre companie si solutii WincorNixdorf.

2014 va inseamna continuarea investitiilor: extinderea de functionalitati pentru aplicatiile proprietare RBC IQ - exista un roadmap clar, la nivel de trimestru, la care se adauga permanent cerinte din partea clientilor - pregatirea pentru piata vorbitoare de limba rusa, precum si intarirea capabilitatilor de reporting prin finalizarea unui modul de Business Intelligence (BI).

Avem in vedere extinderea si in alte zone din Balcani, de aceea cercetam atent si alte piete, pentru a vedea daca raspund nevoilor noastre si ale clientilor nostri, a declarat Andrei Bojita.

Compania fondata in 1991 cu capital integral austriac este astazi principalul furnizor si integrator de solutii IT pentru industria de retail si cea alimentara din Romania, avand sediul in Bucuresti si filiale in Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi, Brasov si Republica Moldova (Chisinau).



Poti fi interesat si de