Metro vrea sa ajunga la 50 de magazine in India pana in 2020

Metro vrea sa ajunga la 50 de magazine in India pana in 2020


Grupul german de distributie Metro AG vrea sa-si accelereze expansiunea pe piata din India, intentionand sa ajunga la 50 de magazine pana in 2020, de la 16 unitati in prezent, transmite Reuters.

metGrupul german de distributie Metro AG vrea sa-si accelereze expansiunea pe piata din India, intentionand sa ajunga la 50 de magazine pana in 2020, de la 16 unitati in prezent, transmite Reuters.
Metro, al patrulea mare grup de distributie din Europa, a precizat intr-un comunicat de presa ca vrea sa faca din India una din tarile de baza pentru extinderea sa, pe langa Rusia, China si Turcia.
'In ultimii ani am inregistrat o crestere continua in India. Acum am decis sa acceleram ritmul de expansiune pe aceasta piata', a declarat directorul general de la Metro, Olaf Koch.
Metro are peste 700 de magazine Cash & Carry in 29 de tari insa in ultima perioada a inceput sa creasca pe pietele emergente pentru a compensa tendinta de scadere a vanzarilor in Europa Occidentala. Pietele emergente sunt responsabile pentru o treime din vanzarile Metro in prezent.

Potrivit Agerpres,grupul german activeaza pe piata de cash-and-carry din India inca din 2003 fiind una din putinele companii straine de distributie care opereaza pe aceasta piata. Abia in 2012 Guvernul indian a permis lanturilor straine de supermarketuri sa intre pe piata locala de retail, estimata la 500 miliarde de dolari, insa pentru aceasta o companie straina trebuie sa incheie un parteneriat cu o firma locala.

Luna trecuta, insa, partidul Bhartiya Janata, care potrivit sondajelor de opinie ar urma sa formeze viitorul Guvern, a anuntat ca daca ajunge la putere va interzice supermarketurile straine. Acest lucru ar putea pune in pericol proiectul infiintarii unui joint-venture intre grupul britanic Tesco PLC si cel indian Trent Ltd pentru a opera 12 magazine in sudul si vestul Indiei. La randul sau, grupul american Wal-Mart Stores Inc a anuntat si el luna trecuta ca vrea sa deschida 50 de noi magazine in India si de asemenea sa demareze vanzarile online.

In ceea ce priveste grupul Metro, in luna martie compania a anuntat ca este nevoita sa amane listarea unui pachet de 25% din actiunile diviziei sale din Rusia, din cauza crizei din Ucraina. Grupul german vroia sa utilizeze banii generati de aceasta listare pentru a investi pe pietele emergente.

Metro Group este una dintre cele mai mari si mai extinse companii de retail din lume. Metro Cash & Carry s-a lansat oficial in Romania in luna octombrie 1996, cand a deschis primul magazin din Bucuresti. Astazi, reteaua numara 32 de magazine in 24 de orase.



Poti fi interesat si de