Consiliul Concurentei vrea sa lanseze in acest an Monitorul Preturilor

Consiliul Concurentei vrea sa lanseze in acest an Monitorul Preturilor


Consiliul Concurentei vrea sa lanseze in acest an proiectul Monitorul Preturilor, in timp ce Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) contesta utilitatea introducerii platformei online si anunta ca nu va sustine proiectul.

hipermarketConsiliul Concurentei vrea sa lanseze in acest an proiectul Monitorul Preturilor, in timp ce Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) contesta utilitatea introducerii platformei online si anunta ca nu va sustine proiectul.
"Avem sprijinul Guvernului pentru a lansa un proiect care se numeste 'Monitorul Preturilor'. Ce vrem? Vrem sa facilitam accesul consumatorilor la informatii privind preturile unor produse", a declarat presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, intr-o conferinta de presa avand ca tema activitatea institutiei pe 2014.

La randul sau, Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) contesta, intr-un comunicat remis marti AGERPRES, introducerea platformei online Monitorul preturilor de consum, precizand ca nu va sustine proiectul. Asociatia mentioneaza ca a comunicat aceasta decizie, in scris, saptamana trecuta, atat Consiliului Concurentei, cat si Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.

"AMRCR intelege ca 'Monitorul preturilor copiaza un model din Grecia, o alegere pe care o considera total neinspirata, avand in vedere ca este o piata unde nu sunt prezente mari lanturi comerciale internationale, lucru comunicat atat Consiliului Concurentei, cat si ANPC. Acesta este si motivul pentru care o initiativa similara, denumita 'Observatorul Preturilor', a fost abandonata de cei care au incercat sa o puna in practica, respectiv fostii ministri PDL Adriean Videanu si Ion Ariton", se spune in comunicat.

Asociatia precizeaza ca, in activitatea de vanzare desfasurata de marile lanturi de retail, modificarile de pret pot aparea cu frecventa zilnica, iar in unele cazuri chiar de mai multe ori in aceeasi zi, in functie de dinamica pietei. Potrivit AMRCR, un astfel de sistem va fi foarte greu de utilizat de o gospodina din Titan, care nu navigheaza permanent pe internet si are la dispozitie doar mijloacele de transport in comun (altfel costul transportului ar putea depasi avantajul pretului redus) pentru a se deplasa la un magazin din Chitila in timp util pentru a 'prinde' reducerea la malai.

Proiectul a mai fost prezentat si la finalul anului trecut. "Monitorul preturilor bunurilor de consum" ar urma sa fie lansat de Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Consiliul Concurentei pentru informarea corecta a consumatorului asupra celor mai mici preturi la produse alimentare de baza si a magazinelor de unde acestea pot fi cumparate.

Proiectul isi propune crearea unei platforme online care sa afiseze saptamanal preturile produselor care fac parte din cosul zilnic al populatiei, iar initiatorii considera ca un efect ar putea fi si scaderea preturilor ca urmare a cresterii concurentei intre magazine. Faza pilot va fi implementata in perioada 1 martie 2015 - 31 decembrie 2015, cu finantare de la bugetul de stat, urmand ca dupa incheierea acestei perioade sustinerea financiara sa se realizeze din fonduri europene.



Poti fi interesat si de