AMRCR: Acuzatiile de crestere artificiala a preturilor nu au fost confirmate

AMRCR: Acuzatiile de crestere artificiala a preturilor nu au fost confirmate


Acuzatiile de crestere artificiala a preturilor in perioada premergatoare cresterii TVA nu au fost confirmate de nicio institutie abilitata, afirma, luni, intr-un comunicat, Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR). AMRCR tine sa isi reafirme sprijinul fata de masura de reducere a TVA la produse alimentare adoptata de Guvern, care va intra in vigoare la 1 iunie 2015.

carrefour3Acuzatiile de crestere artificiala a preturilor in perioada premergatoare cresterii TVA nu au fost confirmate de nicio institutie abilitata, afirma, luni, intr-un comunicat, Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR). AMRCR tine sa isi reafirme sprijinul fata de masura de reducere a TVA la produse alimentare adoptata de Guvern, care va intra in vigoare la 1 iunie 2015.

Totodata, asociatia a recomandat membrilor sai sa utilizeze toate instrumentele comerciale pe care le au la dispozitie pentru ca scaderea TVA sa se regaseasca in pretul la raft si sa fie, astfel, in beneficiul consumatorului.

AMRCR reitereaza faptul ca intelege sa fie partener al Guvernului in acest proiect si reaminteste ca membrii AMRCR au cerut FMI in urma cu patru ani reducerea TVA la alimente in vederea relansarii consumului, facilitarii accesului clientilor la produse alimentare de buna calitate si redirectionarii bugetului familiilor si catre produse nealimentare.

"A devenit evident in ultima perioada ca exista un plan al grupurilor de interese deranjate de lupta Guvernului impotriva evaziunii fiscale prin care se incearca demonizarea supermarketurilor si portretizarea acestora in tapi ispasitori pentru diverse pretinse probleme cu care s-ar putea confrunta diferite sectoare din agricultura romaneasca", spun cei de la AMRCR.

Retailerii au fost acuzati de practici incorecte in relatiile cu furnizorii precum si de transfer al profitului in afara tarii.

"Fara indoiala, cea mai mare surpriza sau, mai bine zis, stupefactie ne-a fost provocata de usurinta cu care, sub pretextul sprijinului acordat producatorilor locali, s-au promovat concepte si initiative care nu numai ca nu au nimic de-a face cu existenta unei piete libere si concurentiale, dar insubsidiar urmaresc sa deturneze o parte a consumului catre proprietarii pietelor unde cvasi-totalitatea operatiunilor comerciale este nefiscalizata, apreciaza reprezentantii AMRCR.

Rezultatul concret pe care si-l doresc cei care nu vad cu ochi buni reducerea TVA este, conform AMRCR, diminuarea sumelor varsate la bugetul de stat laolalta cu discreditarea si, daca este posibil, penalizarea celor care platesc transparent cele mai mari astfel de sume, precum si punerea Guvernului in situatia in care sa ia in calcul amanarea sau chiar renuntarea la aplicarea reducerii generale de TVA de la 24% la 20%, la inceputul anului 2016, fapt ce va aduce importante prejudicii membrilor care comercializeaza produse nealimentare.

AMRCR reaminteste ca negocierile dintre furnizori si fiecare lant de magazine sunt confidentiale din punct de vedere al termenilor contractuali, al bugete lor de marketing si al termenelor de plata. Furnizorii au dreptul de a sesiza Consiliul Concurentei pentru a semnala presupusele practici incorecte de pozitie dominanta.

"Nimic nu opreste consumatorul sa se indrepte, daca doreste, catre pietele agroalimentare sau micii comercianti. Din aceasta perspectiva apare cu atat mai deplasata si mai nejustificata dorinta unora de a inchide supermarketurile duminica si in timpul sarbatorilor legale. Obiectivul urmarit este acelasi - diminuarea sumelor varsate la bugetul statului prin scaderea vanzarilor, spun reprezentantii AMRCR. Conform asociatiei, cei care pretind ca vor sa ia aceasta masura in sprijinul producatorilor locali si consumatorilor nu ii intereseaza ca de fapt multi producatori si procesatori care lucreaza cu supermarketurile isi vor vedea puse in pericol afacerile, deoarece comenzile se vor reduce ca urmare a scaderii consumului si a perisabilitatii de peste weekend. Marile lanturi de magazine considera ca singurii care pot face diferenta pe o piata libera din punct de vedere concurential sunt consumatorii.
Conform AMRCR, interventiile legislative sau administrative de orice fel, care nu tin seama de acest adevar si nici nu se regasesc in practica europeana, vor crea probleme colaterale, cu impact economic greu de estimat.



Poti fi interesat si de