Agricola inregistreaza vanzari mai mari cu 19% pentru salamurile crud-uscate

Agricola inregistreaza vanzari mai mari cu 19% pentru salamurile crud-uscate


Daca in prima jumatate a anului 2014 Grupul de firme AGRICOLA inregistra o crestere a cifrei de afaceri de 4% fata de perioada similara din 2013, dupa primele 6 luni ale acestui an cresterea cifrei de afaceri cumulate este de 3,4% fata de anul 2014, ajungand la 306,766 milioane lei.

horoi 01Daca in prima jumatate a anului 2014 Grupul de firme AGRICOLA inregistra o crestere a cifrei de afaceri de 4% fata de perioada similara din 2013, dupa primele 6 luni ale acestui an cresterea cifrei de afaceri cumulate este de 3,4% fata de anul 2014, ajungand la 306,766 milioane lei.

Usoara diminuare a ritmului de crestere este cauzata de scaderea cifrelor de afaceri generata de unele companii din grup care si-au calibrat activitatea in functie de contextul de piata.

Companiile grupului care realizeaza CA mai mici in S1 2015 fata de S1 2014 sunt:

Aicbac SA (cresterea vacilor pentru lapte si culturi agricole) 0,41%, Suinprod Siret SRL (cresterea porcinelor) 13% si Agricola Magazine SRL (reteaua de magazine AGRICOLA) 20%.

Pe de alta parte, companiile Grupului care produc si vand sub brandul AGRICOLA au inregistrat cresteri semnificative ale cifrelor de afaceri/ vanzarilor fata de prima jumatate a anului 2014.

Astfel, Agricola International SA, cea mai importanta companie a Grupului Agricola, in care sunt integrate lantul de productie al carnii de pasare si operatorul logistic, a inregistrat in primele 6 luni o cifra de afaceri similara celei din semestrul I al anului trecut, ajungand in prezent la circa 172 mil. lei.

Cifra de afaceri se mentine la nivelul anului trecut, situatie cauzata in principal de diminuarea vanzarilor de nutreturi combinate la terti. Cu toate acestea, in primele sase luni ale anului vanzarile de carne de pui au crescut cu 6,8% in volum (19.043 tone), comparativ cu perioada similara din 2014, iar in valoare cu 5,2 procente, in contextul unei scaderi a pre?ului mediu al pie?ei la carnea de pasare, tendinta manifestata atat in piata interna cat si pe piata europeana. Suntem consecventi programului asumat pentru acest an, care vizeaza atingerea a 36.000 tone carne de pui comercializate. Dorim sa crestem procentul de sortimente cu valoare mare (transate, fara piele) in portofoliul nostru de produse comercializate si, de asemenea, sa crestem vanzarea de produse diferentiatoare AGRICOLA. Aproape 10% din totalul vanzarilor de carne de pui sunt reprezentate de produsele noastre inovatoare: Puiul Fericit, Puiul Familist, Puiul Antistres si Gama Usor de gatit. Incepand cu septembrie vom dubla productia de Pui Fericit deoarece piata cere acest produs valoros, a aratat Grigore Horoi, presedintele AGRICOLA Bacau.

Cifra de afaceri a companiei SALBAC a crescut in primele 6 luni cu 11,2%, ajungand la 47,439 mil. lei (fata de 42,662 mil lei in 2014), in conditiile in care vanzarile la categoria salamuri crud-uscate realizate au inregistrat cea mai mare crestere: 17% crestere in valoare, respectiv 19% in volum. In acelasi timp, grupa salamurilor fiert-afumate inregistreaza o usoara scadere planificata a volumelor de 3,38%, in trendul pietei.

Mentinem tendinta de crestere la grupa salamurilor crud-uscate, unde performam de ani buni si suntem lideri de piata. Salamul de Sibiu AGRICOLA isi patreaza pozitia de lider detasat in segment (52% valoric, 50% in volume). Am capacitat in intregime facilitatea de productie a salamurilor crud-uscate in care am investit anul trecut si controlam cu atentie diminuarea productiei de salamuri fiert-afumate, pe care o compensam cu productia de sortimente proaspete cerute de piata interna si externa (mititei, carne tocata, carnaciori prospeti), precizeaza Grigore Horoi.

Categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, ob?inute la fabrica Europrod, a inregistrat in primele 6 luni o crestere a cifrei de afaceri de 7,2% (14,044 mil. lei fata de 13,101 mil lei in S1 2014).

Vanzarile acestor produse au inregistrat 5% crestere in volume. Si la categoria oua pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanta, vanzarile au inregistrat o crestere de 13,34 % (30,567 mil. oua in 6 luni 2015), respectiv o crestere de 20,78% a vanzarilor valorice (10,236 mil. lei in S1 2015).

Compania Agricola Magazine SRL a inregistrat o diminuare a cifrei de afaceri cu 20% fata de primul trimestru al anului trecut, in contextul in care numarul de magazine in care opereaza s-a redus fata de perioada corespondenta de la 45 la 35 de unitati.



Poti fi interesat si de