Consiliul Concurentei a aprobat preluarea lantului de magazine Billa

Consiliul Concurentei a aprobat preluarea lantului de magazine Billa


Consiliul Concurentei a autorizat concentrarea economica prin care Carrefour Nederland BV achizitioneaza magazinele Billa.

billaConsiliul Concurentei a autorizat concentrarea economica prin care Carrefour Nederland BV achizitioneaza magazinele Billa.
In urma analizei, Consiliul Concurentei a constatat ca in zona geografica Braila operatiunea ar putea conduce la consolidarea pozitiei pe piata a Carrefour, cu efectul reducerii posibilitatilor de alegere a consumatorilor. In aceasta situatie, ar fi existat posibilitatea ca tranzactia sa conduca la cresterea preturilor produselor alimentare in zona. Ca urmare, tranzactia a fost autorizata cu conditia respectarii unor angajamente asumate voluntar de catre Carrefour.

Astfel, Carrefour si-a luat angajamentul de a cesiona trei supermarketuri active pe piata din Braila, respectiv doua magazine Carrefour Market si un magazin Billa. De asemenea, Carrefour s-a angajat sa nu se implice in activitatile cesionate pe o perioada semnificativa, de cel putin 10 ani. Cesiunea va fi realizata ca un transfer de activitate continua fara intreruperea activitatii, pentru fiecare magazin in parte sau pentru toate impreuna.

Totodata, Carrefour va depune toate eforturile pentru a mentine viabilitatea economica si competitivitatea activitatii destinata cesionarii. Carrefour va avea obligatia de a pune la dispozitia Consiliului Concurentei informatii referitoare la potentialii cumparatori, dar si sa obtina acordul prealabil al autoritatii de concurenta referitor la cumparatorul desemnat.

In celelalte zone analizate nu au fost identificate ingrijorari concurentiale avand in vedere ca exista mai multi concurenti alternativi pe aceste piete. Pe parcursul procesului de analiza a tranzactiei, Consiliul Concurentei a solicitat partilor interesate sa prezinte observatii sau opinii atat in legatura cu operatiunea de concentrare economica notificata, cat si referilor la angajamentele propuse de catre Carrefour.

Analiza Consiliului Concurentei a condus la concluzia ca operatiunea de concentrare economica nu mai ridica obstacole semnificative in calea concurentei efective, in special ca urmare a crearii sau consolidarii unei pozitii dominante pe pietele relevante identificate.



Poti fi interesat si de