Romania inregistreaza aproape jumatate din vanzarile online din Europa de Est
Vineri, 01 Iulie 2022
Vineri, 01 Iulie 2022
Cu o crestere de 13% la nivel european in 2021, pana la 718 miliarde de euro, comertul electronic a demonstrat ca a devenit si mai ferm ancorat in economie si societate, dupa ce in perioada pandemiei de COVID-19 a reprezentat pentru multi oameni principala sursa de aprovizionare, se arata in Raportul 2022 privind comertul electronic european publicat de Ecommerce Europe si EuroCommerce.
In Romania, cifra de afaceri a comertului electronic a fost estimata la 6,2 miliarde de euro in 2021, in crestere cu 11% fata de 2020, iar pentru 2022 sectorul este estimat sa urce cu 13%, pana la 7 miliarde de euro. Astfel, vanzarile realizate in Romania au reprezentat anul trecut aproape jumatate in totalul realizat la nivelul Europei de Est, estimat la 14 miliarde de euro.
"Raportul Ecommerce Europe reprezinta o confirmare a faptului ca Romania este un hub al comertului electronic in regiune. Sectorul comertului electronic din tara noastra insumeaza aproape jumatate din intreaga cifra de afaceri a comertului electronic din Europa de Est, estimata la 14 miliarde de euro. Prin solutiile pe care le-a adus in vietile oamenilor in ultimii doi ani, comertul electronic si-a demonstrat din plin utilitatea, fiind de multe ori singura solutie accesibila pentru cumparaturi, in timpul restrictiilor", a declarat Florinel Chis, director executiv al Asociatiei Romane a Magazinelor Online, membra a Ecommerce Europe.
Potrivit acestuia, in aceste zile marcate de majorari ale preturilor la combustibili si inflatie crescuta, comertul electronic vine din nou cu o serie de servicii care ii ajuta pe oameni sa economiseasca bani si sa navigheze mai usor acest context incert.
"In ultimii doi ani, retailerii au castigat multa experienta in digitalizare. Aceasta accelerare a fost impinsa semnificativ de contextul pandemic, timp in care comertul electronic si retailul au jucat un rol esential. Aceste evolutii sunt reflectate in acest raport. In 2022, Europa a devenit, din pacate, scena unui conflict major. Desi inca greu de evaluat, razboiul din Ucraina va avea consecinte majore asupra economiei europene, precum si asupra pietelor de comert electronic. Multi dintre membrii nostri au raportat deja scaderi ale puterii de cumparare si ale increderii consumatorilor, in principal din cauza preturilor ridicate la energie, inflatiei si incertitudinii cu privire la viitor. Facem apel la statele membre ale UE si factorii de decizie politica sa sprijine economia si cetatenii Europei in aceste vremuri dificile, continuand in acelasi timp sa lucreze pentru un cadru legislativ pregatit pentru viitor, potrivit pentru retailul omnichannel", a declarat Luca Cassetti, secretarul general al Ecommerce Europe.
Ecommerce Europe este vocea sectorului european de comert electronic si reprezinta, prin intermediul asociatiilor sale nationale, peste 150.000 de companii care vand bunuri si servicii online consumatorilor din Europa. Ecommerce Europe actioneaza la nivel european pentru a ajuta legiuitorii sa creeze un cadru mai bun pentru comerciantii online, astfel incat vanzarile acestora sa poata creste in continuare.
Raportul 2022 privind comertul electronic european cuprinde 37 de tari de pe continentul european, dezvaluind perspective bazate pe date cu privire la dimensiunea actuala si proiectata a pietelor lor digitale si a tendintelor consumatorilor in utilizarea internetului si a cumparaturilor online.
Raportul include cele mai recente date si tendinte privind penetrarea internetului, adoptia cumparaturilor online si vanzarile din comertul electronic B2C pentru toate cele 37 de tari, cu o privire suplimentara concentrata asupra datelor pentru UE-27. Contine, de asemenea, interviuri cu liderii asociatiilor nationale de comert electronic de top si alte informatii valoroase pentru comercianti, factori de decizie si parti interesate mai largi de comert electronic.
Europa de Vest este, de departe, cea mai puternica regiune in ceea ce priveste vanzarile realizate prin intermediul comertului electronic B2C, detinand 63% din totalul inregistrat in 2021.
Europa de Sud urmeaza pe locul doi, cu doar 16% din totalul vanzarilor, in timp ce Europa Centrala si Europa de Nord vin pe al treilea si al patrulea (10% si, respectiv, 9%), iar Europa de Est (2%) pe ultimul loc.
In cifre absolute, in Europa de Vest valoarea vanzarilor in online s-a ridicat la 450 de miliarde de euro in 2021, in timp ce in Europa de Sud s-a ridicat la 118 miliarde de euro, iar Europa Centrala la 70 de miliarde de euro. Europa de Nord a fost chiar in urma Europei Centrale, cu 67 de miliarde de euro, urmata de Europa de Est, cu vanzari care s-au ridicat la 14 miliarde de euro.
Alte constatari arata ca, in 2021, 73% din populatia online a Europei a cumparat online, in scadere usoara, cu 1% fata de 2020. Potrivit unor asociatii nationale de comert electronic citate in raport, scaderea este mai mica decat era de asteptat, iar pe unele piete cumparaturile online au continuat sa creasca. Pentru prima data, Europa de Nord a inregistrat cea mai mare pondere de cumparatori online, de 86% dintre utilizatorii de internet in 2021. Europa de Nord este urmata de Europa de Vest cu 84% si Europa Centrala cu 75%.
In Europa de Est, 46% dintre utilizatorii de internet au facut cumparaturi online in 2021. In Romania, acest procent s-a ridicat la 44%.
Noul magazin, cu o suprafata de aproximativ 500 de metri patrati, este configurat pentru a facili...
In cadrul anchetei de conjunctura din luna octombrie 2024, managerii din industria prelucratoare ...
Potrivit companiei, cel mai loial client Freshful a plasat 780 de comenzi, "castigand echivalentu...