Afacerile din comertul cu amanuntul s-au majorat cu 5,7%, in ianuarie
Luni, 06 Martie 2023

Luni, 06 Martie 2023
Conform statisticii oficiale, in perioada analizata, in marja cresterii afacerilor din comertul cu amanuntul, ca serie bruta, vanzarile de produse nealimentare au inregistrat un salt de 9,1%, iar cele de produse alimentare, bauturi si tutun de 5,4%). Pe de alta parte, comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate a scazut cu 0,4%, de la an la an.
Ca serie ajustata, in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, in prima luna a acestui an, comparativ cu ianuarie 2022, volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), s-a majorat cu 5,3%, ca urmare a vanzarilor de produse nealimentare (+8,3%) si vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+4,8%). In schimb, comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate s-a diminuat cu 0,5%.
Datele INS releva faptul ca, in ianuarie 2023 fata de decembrie 2022, afacerile din comertul cu amanuntul, au scazut ca serie bruta cu 22%, din cauza raportarilor din comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (-23,5%), vanzarile de produse nealimentare (-23,0%) si vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun (-20%).
De asemenea, volumul cifrei de afaceri in aceeasi categorie, ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, a crescut cu 0,7%, de la luna la luna, datorita vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+3,2%) si vanzarilor de produse nealimentare (+3%). In acelasi timp, comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate a scazut cu 8,3%.
Evoluţia afacerilor a fost generată de declinul comerţului cu ridicata al produselor agricole bru...
Piețele majore continuă să susțină volumul ridicat, însă Asia de Sud-Est devine rapid un mo...
Potrivit analizei YouGov Shopper, cealaltă jumătate rezultată din majorarea pieţei FMCG reprezint...