Auchan extinde programul Zero Risipa in cele 14 magazine de proximitate

Auchan extinde programul Zero Risipa in cele 14 magazine de proximitate


Incepand din luna mai, programul Zero Risipa lansat de Auchan, un demers ferm si unitar de combatere a risipei alimentare prin valorificarea alimentelor cu un ciclu de viata redus, va fi extins si in cele 14 magazine de proximitate ale retailerului.

Actiunea vine ca o completare a proiectului care se desfasoara deja in hipermarketurile Auchan din tara incepand din luna iunie a anului trecut.

 

Proiectul Zero Risipa, lansat de Auchan in 2020, este una dintre solutiile propuse de catre retailer pentru a reduce risipa alimentara, un fenomen care a luat amploare la nivel global. Acesta presupune identificarea zilnica a alimentelor cu termen de valabilitate scurt, dar care sunt in perfecta stare de consum conform legislatiei, si comercializarea acestora la preturi avantajoase. Pe produsele din aceasta categorie se aplica o eticheta galbena, cu noul pret redus, acestea fiind ulterior expuse in zonele speciale din magazine marcate cu simbolul Zero Risipa.

 

Disponibil deja in cele 33 de hipermarketuri Auchan, proiectul Zero Risipa se extinde incepand cu aceasta luna si in toate supermarketurile si magazinele de proximitate MyAuchan din Bucuresti (Liberty, Obor, Otopeni 1, Otopeni 2, Rosetti, Luica, Banu Manta), Ilfov (La Strada, Alexandriei, Obregia), Timisoara (Buziasului), Turda, Cluj (Vivido) si Dolj (Universitaria).

 

„Inca de la lansare, impactul pe care Zero Risipa l-a avut in randul clientilor a fost unul major, atat la nivel de crestere a gradului de constientizare, cat si in ceea ce priveste implicarea activa in combaterea risipei alimentare, iar rezultatele inregistrate ne-au confirmat acest lucru. In mai putin de un an de la lansare, datorita acestui program am reusit sa salvam peste 2,3 milioane de produse si sa activam o parghie importanta in prevenirea schimbarilor climatice cauzate de nivelul ridicat de CO2 emis prin acest fenomen de risipa. Asadar, extinderea programului vine ca o completare fireasca si suntem siguri ca numarul celor care se vor alatura demersului nostru de sustenabilitate va creste considerabil”, a declarat Corina Dospinoiu, Responsabil CSR Auchan Retail Romania.

 

2,3 milioane de produse salvate prin programul Zero Risipa intr-un an Potrivit retailerului, programul Zero Risipa a generat rezultate semnificative in primul an de la lansare. Astfel, incepand cu luna iunie a anului trecut si pana in prezent, alaturi de clientii sai, Auchan a salvat peste 2,3 milioane de produse alimentare, echivalentul a peste 1,4 milioane de mese complete, evitand producerea a 1.755 tone de emisii de gaze cu efect de sera. Prin programul Zero Risipa, Auchan si-a propus ca obiectiv principal sa salveze de la risipa alimentele din comert, in fiecare an, iar pe termen lung, sa elimine complet deseurile alimentare din reteaua de magazine de pe plan local.

 

In zonele Zero Risipa din magazinele Auchan se regasesc produse ambalate dintr-o gama larga, mai precis din categoriile legume, fructe, carne, peste, branzeturi, mezeluri, lactate, congelate, sarate, dulciuri, alimentatie speciala si produse pentru animale, dar si bauturi si produse de panificatie, urmand ca proiectul sa fie extins si spre alte segmente de alimente.

 

Despre Auchan
Auchan Romania are in portofoliu 33 de hipermarketuri Auchan, o retea de 59 de magazine de proximitate MyAuchan, dintre care 50 in statiile Petrom, si 5 supermarketuri Auchan. Cu peste 280.000 m2 suprafata neta de vanzare, o cifra de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune celor circa 5 milioane de locuitori din orasele in care sunt prezente magazinele sale un comert modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse si un concept de discount responsabil, cu toate preturile mici, permanent. Pe www.auchan.ro, Auchan prezinta peste 25.000 de produse, clientii avand posibilitatea de a intra in posesia comenzilor plasate online fie prin ridicare din magazin – Click & Collect, din parcarea magazinului - Auchan Drive sau prin livrare la domiciliu standard sau expres. In 2021, Auchan a obtinut medalia Customers’ Friend si statutul Customers’ Friend - Superior Excellence, confirmand calitatea excelenta a relatiilor cu clientii sai. Toate magazinele, depozitele si birourile gestionate de Auchan detin certificarea Safe Guard care confirma respectarea si implementarea corecta a celor mai bune practici de siguranta impotriva raspandirii COVID-19.

 

Totodata, Auchan Romania realizeaza o serie de actiuni importante pentru promovarea activitatilor de responsabilitate social si integrare a tinerilor, dar si programe pentru protejarea mediului inconjurator care au drept scop gestionarea deseurilor, economisirea resurselor etc. Preocuparea Auchan pentru protejarea mediului inconjurator este continua, iar la baza acestei afirmatii stau campaniile de sustenabilitate desfasurate inca din 2009, cand Auchan a introdus automate de preluare pet si doze de aluminu, fiind primul retailer din piata din Romania care a inclus astfel de masuri in prioritatile sale. Printre proiectele pe care compania le-a desfasurat se numara plantarea a 100.000 de copaci prin proiectul Mobilizatron, realizarea filmului Romania neimblanzita, primul documentar despre natura Romaniei, precum si amenajarea a doua unitati de suport medical pentru pacientii cu forme noncritice de Covid-19. In prezent, Auchan are mai multe proiecte active: „Si mama recicleaza”, prin care 819.052 doze au fost colectate doar in 2020, proiectul Zero Risipa, prin care 406 tone de produse au fost salvate de la risipa in primele sase luni, programul national de colectare a uleiului uzat prin care 220.000 litri au fost colectati pana in prezent prin hipermarketurile Auchan, dar si semnarea Pactului European privind materialele Plastice, si multe alte actiuni menite sa ajute mediul inconjurator.

 



Poti fi interesat si de