Campania "Alege oaia!" a dublat consumul de carne de oaie

Campania "Alege oaia!" a dublat consumul de carne de oaie


Consumul de carne de oaie a crescut cu 104% dupa campania "Alege oaia", a anuntat ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Petre Daea, sambata, la Slatina.

Consumul de carne de oaie a crescut cu 104% dupa campania "Alege oaia", a anuntat ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Petre Daea, sambata, la Slatina.

 

Ministrul Agriculturii a subliniat ca "Alege oaia!" se deruleaza foarte bine si, dupa ce a vizitat standurile de la Slatina si a discutat cu fermierii, s-a declarat multumit de ce a vazut si a observat ca "sunt multe lucruri de rezolvat in zona".

 

Petre Daea a amintit ca programul "Alege oaia!" a inceput in judetul Olt.

 

Ministrul a aratat ca prin programul "Lana" au fost colectate peste 6.000 de tone de lana, cea mai mare parte din cantitate ajungand la export.

 

"A crescut consumul (de carne de oaie n.r.). 104% cresterea consumului de carne de oaie in Romania si cresterea interesului pentru a valorifica toate produsele de la oaie. A se vede programul 'Lana'. Pana in anul 2017, 70% din cantitatea de lana a tarii fie ca era abandonata, fie ca i se dadea foc. Acum, niciun fir de lana nu ramane pe camp pentru ca sunt interesati prin programul pe care l-am dat tarii. (...) Guvernul a aprobat bani seriosi pentru sustinerea acestui program, acum in tara sunt 28 de centre de colectare a lanii. Pana la aceasta data s-au luat peste 6.000 de tone de lana, iar din aceasta cantitate peste 5.000 de tone s-au livrat la export", a aratat Petre Daea.

 

Acesta a sustinut ca in paralel cu procesul de colectare a lanii trebuie realizate linii de prelucrare, de pregatire si spalare a acesteia pentru a creste pretul.

 

"Nu e bine sa o livram la export, dar nu avem solutie la aceasta data, pentru ca preturile sunt mici. Motiv pentru care, in paralel cu acest proces de colectare a lanii in depozite si valorificarea ei, facem linii de prelucrare privind pregatirea, spalarea lanii, in asa fel incat pretul sa creasca. Acum pretul la lana la Turcana este undeva in jur de doi lei si chiar mai putin, functie de calitate, la merinos ajunge la patru lei pe kilogram. In conditiile in care facem acest proces de spalare si apoi de valorificare superioara, pretul creste, castigul de asemenea, interesul se dezvolta'', a spus ministrul.

 

Evenimentul de la Slatina - caravana nationala de informare si promovare "Alege oaia!" - este organizat de Directia pentru Agricultura Judeteana Olt, in parteneriat cu Primaria Municipiului Slatina, Consiliul Judetean Olt, Asociatia "Tara Lovistei" si Asociatia Crescatorilor de Animale "Slatioara".

 

Crescatori de animale din judetele Olt, Valcea, Teleorman si Dolj sunt prezenti in caravana cu tarcuri unde expun animale de diferite rase. Vizitatorii vor putea degusta tocanita de oaie, pastrama, carnati, branzeturi, iar cei interesati vor putea sa isi procure carne si produse din carne de oaie. Atmosfera este intretinuta de Ansamblul "Doina Oltului".



Poti fi interesat si de