Carrefour, parteneriat cu Google pentru accelerarea vanzarilor online

Carrefour, parteneriat cu Google pentru accelerarea vanzarilor online


Grupul francez Carrefour s-a aliat cu Google pentru a-si majora afacerile online pe piata interna, unde rivalele sale au lansat deja ofensive in domeniul comertului electronic, transmite Reuters.

Cel mai mare retailer european a anuntat ca produsele sale vor fi disponibile din 2019 pe noul motor de cautare al Google din Franta dedicat cumparaturilor, sau prin alte dispozitive operate de compania americana.

 

Anuntul vine pe fondul intensificarii concurentei din Franta in domeniul vanzarilor de alimente, retailerii investind masiv in platforme online si servicii de livrare la domiciliu, pentru a-si majora numarul de clienti si a face fata concurentei din partea gigantului american Amazon. In martie, Casino a devenit primul retailer francez care a fost de acord sa vanda produse pe Amazon si a incheiat un parteneriat cu firma britanica Ocado pentru livrari la domiciliu.

 

Carrefour si Google au anuntat ca vor deschide in aceasta vara un laborator de inovatii in Paris, in parteneriat cu Google Cloud, pentru a face cercetari in domeniul inteligentei artificiale care poate fi folosita in serviciile de consum. De asemenea, Google va lansa programul G Suite la intregul grup Carrefour si la cei 160.000 de angajati.

 

Recent, noul director general al Carrefour, Alexandre Bompard, a prezentat un plan strategic de relansare a activitatii, ce prevede reducerea costurilor, mii de concedieri si majorarea investitiilor in comertul electronic, pe fondul concurentei venite de la Amazon, dar si noi parteneriate in China.

 

Carrefour, cel mai mare retailer european si al doilea la nivel mondial dupa Wal-Mart, va renunta la aproximativ 2.400 de angajati din Franta, printr-o schema de plecari voluntare. In Franta, Carrefour este cel mai mare angajator din sectorul privat, aici lucrand 115.000 dintre cei 384.000 de angajati la nivel global.

 

De asemenea, vor fi vandute mai multe produse organice, tinta pana in 2022 fiind triplarea vanzarilor pe acest segment, la cinci miliarde de euro.

 

Compania va accelera dezvoltarea online, pentru a ajunge in Franta la o cota de piata de 20% a vanzarilor alimentare online, si va deschide in marile orase cel putin 2.000 de magazine de proximitate in urmatorii ani. Investitiile in comertul electronic vor ajunge la 2,8 miliarde de euro (3,43 miliarde de dolari) pana in 2022.

 

In urma masurilor de restructurare, Carrefour spera sa faca economii anuale de doua miliarde de euro (2,45 miliarde de dolari) pana in 2020.

 

Carrefour, prezent si pe piata din Romania, a inregistrat in 2017 pierderi nete de 531 de milioane de euro, in principal ca urmare a unor deprecieri de active in valoare de 1,3 miliarde de euro. In Romania, Grupul Carrefour numara 303 magazine.



Poti fi interesat si de