Carrefour a batut palma cu Tesco, intr-un parteneriat strategic

Carrefour a batut palma cu Tesco, intr-un parteneriat strategic


Retailerul francez Carrefour si rivalul sau britanic Tesco au anuntat luni crearea unei aliante globale de achizitii pe termen lung, in incercarea de a-si reduce costurile, transmite Reuters.

Este cel mai recent parteneriat din industria europeana de retail, afectata de sporirea concurentei din partea gigantului american Amazon.

 

"Alianta, ale carei conditii financiare nu au fost date publicitatii, va acoperi relatiile strategice cu furnizorii globali in domenii cum ar fi serviciile de marketing, colectarea datelor, achizitionarea comuna a produselor propriilor lor branduri si bunuri care nu sunt destinate revanzarii", se arata intr-un comunicat al Carrefour.

 

Alianta, care urmeaza sa fie aprobata oficial in urmatoarele doua luni, exclude produsele proaspete, in timp ce fiecare companie va continua sa lucreze cu partenerii de furnizare la nivel local si national.

 

"Aceasta alianta strategica dintre Carrefour si Tesco reprezinta un acord major deoarece combina expertiza in domeniul achizitiilor a doi lideri globali, cu strategii comune si complementari in zonele geografice in care sunt prezenti", a apreciat directorul general al Carrefour, Alexandre Bompard.

 

Tesco, cel mai mare retailer britanic cu vanzari de 51 de miliarde de lire sterline (67,2 miliarde de dolari) a fost restructurat de noul director general Dave Lewis dupa ce scandalul contabil din 2014 a dus la scaderea popularitatii. Ca parte a procesului de redresare, Tesco, care are operatiuni in Europa de Est, Malaysia si Thailanda, si-a imbunatatit relatiile cu furnizorii, sporind presiunile asupra rivalilor interni cu reduceri de preturi.

 

Principalii rivali ai Tesco pe competitiva piata britanica sunt Sainsbury, Marks & Spencer, Morrison si Asda, subsidiara gigantului american Wal-Mart, in timp ce grupul german Lidl inregistreaza de asemenea o crestere semnificativa.

 

Carrefour, cel mai mare retailer european, realizeaza majoritatea vanzarilor sale de 88 de miliarde de euro (102,5 miliarde de dolari) in Europa, in timp ce Brazilia este a doua sa mare piata dupa Franta. Acordul cu Tesco exclude afacerile Carrefour din China si Polonia.

 

Luna trecuta, grupul francez Carrefour s-a aliat cu Google pentru a-si majora afacerile online pe piata interna, unde rivalele sale au lansat deja ofensive in domeniul comertului electronic.

 

In martie, Casino a devenit primul retailer francez care a fost de acord sa vanda produse pe Amazon si a incheiat un parteneriat cu firma britanica Ocado pentru livrari la domiciliu.

 

Carrefour si Google au anuntat ca vor deschide in aceasta vara un laborator de inovatii in Paris, in parteneriat cu Google Cloud, pentru a face cercetari in domeniul inteligentei artificiale care poate fi folosita in serviciile de consum.

 

De asemenea, Google va lansa programul G Suite la intregul grup Carrefour si la cei 160.000 de angajati.

 

Recent, noul director general al Carrefour, Alexandre Bompard, a prezentat un plan strategic de relansare a activitatii, ce prevede reducerea costurilor, mii de concedieri si majorarea investitiilor in comertul electronic, pe fondul concurentei venite de la Amazon, dar si noi parteneriate in China.

 

Carrefour, cel mai mare retailer european si al doilea la nivel mondial dupa Wal-Mart, va renunta la aproximativ 2.400 de angajati din Franta, printr-o schema de plecari voluntare. In Franta, Carrefour este cel mai mare angajator din sectorul privat, aici lucrand 115.000 dintre cei 384.000 de angajati la nivel global.

 

De asemenea, vor fi vandute mai multe produse organice, tinta pana in 2022 fiind triplarea vanzarilor pe acest segment, la cinci miliarde de euro.

 

Compania va accelera dezvoltarea online, pentru a ajunge in Franta la o cota de piata de 20% a vanzarilor alimentare online, si va deschide in marile orase cel putin 2.000 de magazine de proximitate in urmatorii ani. Investitiile in comertul electronic vor ajunge la 2,8 miliarde de euro (3,43 miliarde de dolari) pana in 2022.

 

In urma masurilor de restructurare, Carrefour spera sa faca economii anuale de doua miliarde de euro (2,45 miliarde de dolari) pana in 2020.

 

Carrefour, prezent si pe piata din Romania, a inregistrat in 2017 pierderi nete de 531 de milioane de euro, in principal ca urmare a unor deprecieri de active in valoare de 1,3 miliarde de euro.

 

In Romania, Grupul Carrefour numara 303 magazine, dintre care 32 de hipermarketuri 'Carrefour', 218 supermarketuri (203 magazine 'Market' si 15 magazine 'Express Orange'), 42 de magazine de proximitate 'Express', zece magazine de proximitate 'Contact', un magazin de comert online.



Poti fi interesat si de