Carrefour implementeaza in premiera tehnologia blockchain in sectorul alimentar

Carrefour implementeaza in premiera tehnologia blockchain in sectorul alimentar


Tehnologia blockchain, cunoscuta pana in prezent industriei financiare, va fi aplicata in premiera in sectorul alimentar din Romania, oferind consumatorilor posibilitatea de a descoperi informatii, direct de la ferma, despre originea si calitatea produselor pe care le consuma.

“Utilizata in sectorul alimentar, tehnologia blockchain permite fiecarui actor din lantul de aprovizionare (fermieri, ambalatori, distribuitori) sa furnizeze informatiile de care este responsabil pentru fiecare lot de produse prezent pe rafturile Carrefour. In Romania, aceasta tehnologie este aplicata pentru prima data oualor Filiera Calitatii Carrefour provenite de la Ferma Rojiste din Judetul Dolj”, informeaza un comunicat al Carrefour Romania, retailerul care a implementat tehnologia blockchain in sectorul alimentar.

 

In mod concret, tehnologia poate fi utilizata de clienti prin scanarea codului QR de pe ambalajul de oua si astfel ajunge pe pagina dedicata, introduce numarul lotului care e vizibil tot pe ambalaj, afland informatii despre: locatia si numele fermei sau al fermierului, informatii veterinare despre gainile care au facut ouale, cu ce au fost hranite, cum au fost crescute pasarile din ferma de oua, data ambalarii oualor si alte date care completeaza trasabilitatea produsului. Astfel, fie ca sunt la cumparaturi in magazin sau primesc produsele alimentare prin livrare, acasa, clientii pot descoperi povestea #dincoloderaft a oualor si a fermierului din spate.

 

Filiera Calitatii Carrefour (FCC) reprezinta un program prin care compania realizeaza parteneriate de lunga durata direct cu producatorii locali si internationali pentru a oferi consumatorilor produse de calitate, la preturi accesibile. “Pe parcursul procesului de productie, fiecare etapa este atent supravegheata de experti ce monitorizeaza indeaproape intregul proces de crestere si cultivare, de la inceput, pana cand produsele ajung in magazinele Carrefour”, se mentioneaza in comunicat.

 

Obiectivul retailerului este de a integra tehnologia blockchain la cat mai multe produse Filiera Calitatii. FCC face parte din strategia Act For Food prin care actioneaza la nivel global in favoarea calitatii alimentelor, pentru a oferi consumatorilor produse sanatoase, gustoase, variate, accesibile tuturor, create cu respect pentru planeta.

 

“Produsele de origine animala Filiera Calitatii Carrefour sunt rezultatul unor parteneriate durabile cu producatorii romani care-si doresc sa aplice metode de crestere ce respecta bunastarea animalelor, mediul inconjurator si care garanteaza trasabilitatea alimentara de la « ferma la furculita ». Clientii nostri isi doresc sa cumpere produse romanesti de a caror origine sa fie siguri, sa afle mai multe despre felul in care sunt crescute si hranite animalele de la care provin aceste produse si sa aiba garantia ca toate angajamentele noastre in legatura cu calitatea si siguranta marcilor proprii Carrefour sunt respectate de partenerii nostri”, sustine Gabriela Radulescu, director calitate Carrefour Romania.

 

Aceasta afirma ca tehnologia blockchain, folosita pentru prima data in Romania de catre Carrefour pentru a inregistra trasabilitatea tuturor criteriilor de calitate si siguranta alimentara pe care produsele Filiera Calitatii trebuie sa le respecte, va permite auditarea in timp real a aplicarii acestor criterii indiferent de lotul produsului si gestionarea rapida a oricarei retragere de pe piata a unui produs neconform.

 

“Prin aplicatia blockchain, impartasim in mod transparent aceste informatii cu clientii nostri care pot afla unde s-au nascut gainile ouatoare, care este ferma in care sunt crescute si conditiile de bunastare animala asigurate de fermier, cu ce sunt hranite si care este provenienta alimentelor si, mai apoi, unde sunt ambalate ouale inainte de livrarea in magazine. Toate aceste date sunt inregistrate si stocate de la prima zi de viata a puilor de gaina pana la ultima zi in care gainile sunt producatoare, adica in medie 76 de saptamani pentru fiecare lot de gaini ouatoare”, explica Gabriela Radulescu.

 

Aceasta inovatie raspunde unei nevoi tot mai mare de transparenta a consumatorilor, fata de produsele pe care le achizitioneaza si calitatea acestora si creeaza o conexiune cu producatorii din spate. De asemenea, pentru fermieri, blockchain reprezinta o dovada a angajamentului Carrefour, de a sustine producatorii sa atinga un nou nivel de calitate.



Poti fi interesat si de