Casa Unirea investeste 10 mil. euro intr-un abator, fabrica de procesare legume si magazin

Casa Unirea investeste 10 mil. euro intr-un abator, fabrica de procesare legume si magazin


Societatea Nationala „Casa Romana de Comert Agroalimentar Unirea” SA intentioneaza sa investeasca pe termen mediu si lung in jur de 10 milioane de euro pentru achizitionarea unui abator de sacrificare a animalelor, a unei fabrici de procesare legume, dar si pentru un magazin concept al Casei Unirea.

„Dorim sa trecem si pe partea de investitii, iar in acest sens intentionam sa achizitionam un abator pentru sacrificarea animalelor. Este multa cerere la export si de ce sa dam animalele in viu si sa nu le sacrificam? In ultima perioada mai multi ministri ai Agriculturii au fost interesati de produsele romanesti, iar ultimele doua vizite de la Ministerul Agriculturii au fost ale ministrilor din Iordania si Maroc. Intr-adevar, exista un interes foarte mare pentru animalele vii, dar si pentru carne si de aceea este pacat sa dam animalele in viu cand putem sa le dam sacrificate, respectiv cu valoare adaugata mai mare. In plus, am putea valorifica si lana, avand in vedere ca s-a semnat un contract de finantare pentru constructia celei mai mari fabrici de lana din Europa, la Vitomiresti in judetul Olt. De asemenea, intentionam sa cumparam si o fabricuta de procesare pentru legumele de calitatea a II-a si a III-a si, nu in ultimul rand, lucram deja la un magazin concept al Casei Unirea. Acestea sunt planurile pe care ni le propunem pe zona de investitii pe termen mediu si lung”, a declarat pentru AGERPRES directorul general al societatii, Mariana Cotoi.

 

Aceasta a precizat ca suma preconizata pentru aceste investitii nu va depasi 10 milioane de euro si va fi alocata din veniturile proprii, dar nu exclude posibilitatea de a atrage si fonduri europene.

 

„Daca banii ar veni din bugetul Ministerul Agriculturii prin capitalizarea Casei de Comert Unirea, sigur ca lucrurile s-ar intampla mult mai repede, dar daca nu primim acest sprijin, atunci va trebui sa ne auto-gospodarim si atunci perioada de timp pentru atingerea target-ului propus va fi mai lunga. Incercam sa atragem si fonduri europene, si spun incercam, pentru ca 2022 a fost primul an pe profit pentru societate, iar anumite finantari europene te conditioneaza ca ultimele doua exercitii financiare sa fie pe profit. O sa incercam sa vedem daca gasim o varianta de finantare, poate in PNRR, in care sa se faca referire strict la ultimul an financiar”, a subliniat Mariana Cotoi.

 

Casa Unirea a incheiat anul 2022 cu un profit brut de 2,133 milioane de lei, iar pentru 2023, potrivit Ordinului privind bugetul de venituri si cheltuieli publicat de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR), acesta este estimat la 717.000 lei.

 

Casa Unirea mizeaza pe venituri de 19,14 milioane de lei in 2023, cu 413% mai mult fata de anul trecut, cand a raportat 4,631 milioane de lei.

 

„Am incheiat intr-adevar pe profit anul trecut, asa cum ne-am propus, respectiv peste 2 milioane de lei. Acesta a fost obiectivul nostru principal sa o scoatem pe profit ca sa fie functionala. Legat de target-ul de anul acesta, sigur ca dorim sa obtinem un profit mult mai mare, dar nu ne gandim neaparat la profitul nostru financiar ci in primul rand la castigul producatorului roman prin valorificarea produselor agroalimentare. Ordinul privind bugetul de venituri si cheltuieli publicat pe site-ul Ministerului Agriculturii va mai suporta o rectificare, probabil dupa 30 iunie, pentru ca iata ne-am propus si alte lucruri pe care vrem sa le facem functionale prin Casa Unirea”, a mentionat sefa Casei Unirea.

 

In ceea ce priveste proiectul de achizitii legume si fructe de la producatorii agricoli inscrisi in cooperative in vederea livrarii productiei catre marile lanturi de magazine, Mariana Cotoi a mentionat ca societatea a avut o intalnire la MADR cu reprezentantii a opt cooperative din cinci judete, respectiv din Olt, Dolj, Teleorman, Valcea si Galati, dar vor urma intalniri si cu celelalte cooperative din alte zone ale tarii.

 

„Am avut intalnire cu opt cooperative din cinci judete la sediul Ministerului Agriculturii, pentru ca oamenii fiind acum implicati in campania agricola ar fi fost greu sa ii aduci din toata tara la o discutie la Bucuresti, dar urmeaza sa avem intalniri ca si cu celelalte cooperative pe zonele geografice ale tarii sa avem intalniri. Urmeaza sa primim cantitatile pe care le au disponibile, sortimentele si un grafic de livrare posibil al acestor cantitati si ulterior ne vom intalni cu retailerii. Noi nu ne adresam doar producatorilor de legume si fructe, ci si celor de produse lactate, mezeluri, conserve, sucuri etc. Pe zona de carne, livram acum carne, dar nu direct la retaileri, ci facem o punte intre abatoare, procesatori si distribuitori, incercam sa cream o retea independenta de retaileri”, a explicat ea.

 

Nu in ultimul rand, directorul general al societatii a precizat vor fi extinse grupele de produse, dar numai dupa ce se va intari si echipa Casei care are in prezent doar 4 angajati. „Pe viitor, pe termen mediu si lung, asta ar fi solutia: sa avem contracte ferme unde sa dam toata productia pe care o achizitionam de la asociatii, de la cooperative si noi ca sa putem veni in sprijinul lor, pe langa faptul ca le platim marfa pe loc, la livrare, vrem sa-i ajutam si cu motorina si cu inputuri, dar lucram pas cu pas. Este o munca fantastica. Anul trecut era imposibil sa mai angajam oameni, pentru ca noi trebuie sa ne autofinantam pana la urma. Ne gandim ca anul acesta sa ajungem la cel mult 10 angajati, dar numai in functie de evolutia lucrurilor, abia atunci vom extinde echipa, dar vom fi foarte atenti la lucrul acesta pentru ca orice om care vine trebuie sa aduca plus valoare, nu vom face nimic asa numai de dragul de de a face” , a adaugat Mariana Cotoi.

 

Pana in prezent, Casa de Comert Agroalimentar Unirea a semnat contracte de livrare cu aproape toti marii retaileri prezenti pe piata romaneasca, mai putin cu Auchan, Mega Image si Lidl, iar din partea a doua a anului vor incep livrarile si pe platformele Bringo si eMag.

 

„In prezent, nu avem contracte de livrare cu retailerii Auchan, Mega si Lidl, in rest avem cu toti ceilalti prezenti pe piata, dar nu pentru ca nu au vrut ci pentru ca nu am avut timp sa finalizam negocierile. In a doua parte a anului o sa incepem livrarile si cu platformele online, Bringo si e-Mag. De asemenea, pe termen mediu si lung, dorim sa ne facem propriile depozite, dar vedem cum vom sta cu fondurile. In prima faza vom incheia niste contracte de parteneriat cu depozite, pentru ca marfa trebuie adusa, sortata, ambalata, etichetata, transportata si nu toti producatorii dispun de partea de logistica necesara”, a mai spus directorul general al societatii.



Poti fi interesat si de