Daniel Gross, CEO PENNY Romania: “100% din carnea proaspata de pui, vita si porc disponibila in magazinele PENNY este 3RO”

Daniel Gross, CEO PENNY Romania: “100% din carnea proaspata de pui, vita si porc disponibila in magazinele PENNY este 3RO”


Intregul sortiment de carne proaspata de pe rafturile magazinelor PENNY provine din ferme romanesti, iar categoria de mezeluri este in proportie de 93% produsa local.

Retailerul si-a propus, prin proiectul Triplu RO (3RO), ca pana la finalul anului 2023, 60% din sortimentul aflat la vanzare in magazinele Penny sa aiba ingredientul principal provenit din Romania. In prezent, peste 800 de produse sunt produse integral in tara noastra.

 

PENNY Romania a incheiat anul 2022 cu o crestere de 33% a cifrei de afaceri, pana la 7,17 miliarde de lei. Care au fost pilonii de crestere?
Intr-adevar, anul 2022 a fost un an record pentru noi, in care am reusit sa crestem afacerile cu 33%. Cresterea aceasta se datoreaza unei serii de factori. Inflatia este unul dintre ei. Anul trecut am avut o inflatie interna de 16,5%, inflatie care s-a regasit insa doar partial in cresterea cosului mediu. Am observat ca multi clienti au apelat la produse cu pret sau greutate mai mica.


Principalul contributor la cresterea de anul trecut a fost numarul de clienti L4L. Am reusit sa atragem mai multi clienti in magazinele mai vechi de un an fata de anul 2021. Modelul PENNY a fost descoperit si apreciat de si mai multi romani, ceea ce nu poate decat sa ne bucure. Al treilea factor care a contribuit cu un procent de aproximativ 8% la aceasta crestere este expansiunea. Si din acest punct de vedere am avut cel mai bun an din istoria PENNY Romania.

 

Cum arata acum reteaua de magazine PENNY si care sunt planurile de expansiune?
In acest moment, reteaua PENNY inseamna 351 de magazine la nivel national. Anul acesta ne-am propus sa mentinem ritmul de expansiune de anul trecut si sa deschidem un total de 35 – 40 de magazine noi in toata tara.

 

penny1

 

Care este nivelul importurilor de carne si ce pondere au produsele romanesti in magazinele PENNY?
In ultimii ani ne-am concentrat pe oferta de carne din magazine, din dorinta de a le oferi celor care ne trec pragul carne 100% romaneasca si care indeplineste criteriile TripluRO (3RO).


Carnea proaspata vanduta in magazinele PENNY este 100% romaneasca (pui, porc curcan, vita), iar pentru mezeluri avem aproximativ 93% productie in Romania, insa aceasta nu respecta toate criteriile 3RO.


Este foarte important de mentionat aici diferenta dintre produsele romanesti si cele 3RO. In cazul 3RO, toate etapele de productie trebuie sa aiba loc in Romania: de la ingredient pana la procesare si ambalare.


Asadar, am dezvoltat o retea de macelarii care numara 181 de unitati in prezent. Colaboram cu 17 parteneri regionali care şi-au deschis macelarii in reteaua noastra si ne dorim sa crestem acest numar. Parteneriatele de acest tip au debutat in 2013, din dorinta de a completa sortimentele de produse de carmangerie deja oferite. Macelariile partenere extind şi mai mult sortimentul cu carne proaspata şi produse din carne.

 

Cum a aratat dinamica vanzarilor de carne si produse din carne pe segmentul de marca privata, anul trecut? Cu cati producatori locali colaborati?
In acest segment, gama de private label a fost afectata de evenimentul de la granita, implicit prin majorarea costurilor de crestere a efectivelor, ceea ce a condus la o serie de lacune in procesul de achizitii. In segmentul de carne proaspata pasare, porc, vita si curcan colaboram cu aproximativ 13 producatori. In categoria de mezeluri colaboram cu peste 20 de producatori.

 

penny2_1

 

Cum s-au schimbat obiceiurile de consum ale romanilor in ultimii ani, cand vorbim de carne si produse din carne?
Consumatorii romani au devenit tot mai atenti atunci cand pun un produs in cosul de cumparaturi, iar acest lucu se aplica inclusiv pentru categoria carne. Acorda tot mai multa importanta raportului pret-calitate si surselor de unde provin produsele, preferinta este pentru local. De asemenea, am observat o intelegere mai buna si o crestere accelerata pentru marcile proprii. Pentru noi, este foarte benefica aceasta schimbare de comportament, deoarece facem tot posibilul sa le oferim clientilor nostri o gama variata de produse romanesti, de buna calitate si la preturi accesibile. De exemplu, 100% din carnea proaspata de pui, vita si porc disponibila in magazinele PENNY este 3RO.

 

Care este oferta de produse ready-to-cook si ready-to-eat din magazinele PENNY? Au aceste segmente potential de dezvoltare?
Gama de Convenience este compusa atat din produse ready-to-cook, ready-to-eat cat si ready-to-drink si numara un total de 33 de articole. Dezvoltarea categoriei este stabila cu o crestere in medie pentru ultimii 3 ani de peste 30%, segmentul fiind in continuare pe un trend ascendent si, binenteles, cu specificitati de consum de la an la an.


De exemplu, 2023 este caracterizat prin dezvoltarea segmentului de prajituri proaspete, 2022 s-a remarcat prin dezvoltarea gamei ready-to-cook (lasagna, pizza si paste). Observam, totodata, si o crestere in gama de consum ready-to-drink, categorie reprezentata in mare parte de sucurile proaspete.

 

Interviul integral cu Daniel Gross, CEO PENNY Romania, se regaseste in editia nr. 90 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de