Foc și Jar, un concept mixt conturat în jurul cărnii românești

Foc și Jar, un concept mixt conturat în jurul cărnii românești


În decembrie 2024, chiar înainte de perioada sărbătorilor de Crăciun, Foc și Jar își făcea loc în peisajul aglomerat al măcelăriilor din București, având ca avantaje un concept diferit și o locație spațioasă într-un ansamblu rezidențial nou din zona Pallady.

Estimările pentru primul an de funcționare reflectă o cifră de afaceri de aproape jumătate de milion de euro, iar planurile de extindere a business-ului vizează un nou spațiu destinat gătitului la grill.  

 

Business creat din pasiune

 

Dupa 10 ani de carieră corporatistă, Claudiu Tindeche a decis să își urmeze pasiunea pentru carnea la grătar și a intrat în „lumea afacerilor” cu un concept care înglobează mai multe segmente: măcelărie, carmangerie, băcănie, grill și terasă, sub umbrela Foc și Jar.

 

Ideea de a porni o afacere în această industrie a apărut anul trecut, la îndemnul unor prieteni, deținătorii brandului de preparate din carne Carmangeria Domnească, cu locații în județul Argeș, povestește antreprenorul, care a văzut rapid oportunitatea de a aduce produsele lor și în București.

 

„Pe partea de carmangerie, colaborăm cu un producător din județul Argeș. Cunosc de mult timp produsele, știu că sunt naturale, și am inclus în oferta noastră mai multe sortimente, pe care le vindem ca marcă proprie”, precizează antreprenorul.

 

În vitrină se regăsesc mai multe specialități din carne, salamuri, cârnați, produse afumate. Iar oferta este completată de mai multe feluri de brânzeturi, de la un producător local din județul Brașov.

 

Deschiderea oficială a avut loc în februarie, anul acesta, și l-a avut ca invitat special pe creatorul de conținut Bărbosu, cunoscut în mediul online pentru pasiunea pentru gătit și mâncare bună. De altfel, câteva dintre sortimentele de zacuscă expuse în zona de băcănie, marca Huștiuliuc, aparțin lui Bărbosu.

 

Pe segmentul de băcănie, sortimentația din magazin mai include diferite dulcețuri, condimente, sucuri naturale, ulei, muștar etc., toate de la producători români.

 

Carnea de origine locală, nucleul afacerii

 

Foc și Jar a fost gândit ca un concept mixt, în care punctul central este măcelăria/carmangeria.

 

„Așadar, producem aici mai multe sortimente: mici vită-oaie și vită-porc, cârnați, frigărui cu carne de pui, burgeri din carne de vită Black Angus, produse marinate, inclusiv piese de porc, vită, pasăre și berbecuț. Vindem doar carne românească, din rasa Black Angus, la categoria de vită, iar în ceea ce privește carnea de porc, ne aprovizionăm de la o fermă din vecinătatea orașului Ploiești care utilizează metoda tradițională de pregătire a porcului, și anume doar pârlire, fără a-l opări înainte, așa cum se procedează la majoritatea abatoarelor din țară. Credem că este o metodă mai eficientă care asigură carne și șorici de calitate mai bună”, susține Claudiu Tindeche.

 

Pe categoria de carne de vită, antreprenorul susține că a găsit cea mai bună calitate în județul Botoșani, iar de acolo sunt și furnizării săi, Texas Oni și Samcom, în timp ce carnea de oaie provine dintr-o fermă situată în apropierea Bucureștiului.

 

În ceea ce privește vânzările, micii sunt campioni incontestabili, explică proprietarul Foc și Jar.

 

„Am testat mai multe rețete până am ajuns la cea actuală, pentru care folosim carne de vită Black Angus, carne de porc de calitate, usturoi și condimente naturale. Urmează cârnații, ceafa de porc se menține în topul vânzărilor, iar șoriciul nu apucă să stea expus prea mult timp. La fel de bine se vând și burgerii”, mai spune fondatorul Foc și Jar.

 

În ordinea preferințelor pe categorii, carnea de porc generează cele mai mari venituri, urmată de carnea de vită, de pasăre și de curcan. Succes are și pastrama de miel, care nu se găsește în măcelării la fel de mult ca pastrama de berbecuț.

 

Un astfel de concept avea nevoie de o locație aerisită și primitoare, așa că antreprenorul a ales un cartier nou, aproape de Pallady, cu focus pe atragerea familiilor din zonă. Profilul de client este reprezentat de părinți tineri, cu vârsta între 30 și 40 de ani și cu venituri medii, care își doresc să aibă acces la hrană proaspătă și de calitate pentru copiii lor. După cum a observat și Claudiu Tindeche, consumatorii români caută produse bio, susțin din ce în ce mai mult producătorii locali și vor să știe proveniența cărnii.

 

„Am creat un portofoliu cu produse mediu-premium, dar la prețuri accesibile. În ultimii ani, s-a răspândit un mit despre mezeluri, că nu sunt sănătoase, dar există și preparate din carne de calitate, contează foarte mult ce ingrediente s-au folosit la fabricarea lor. Vindem inclusiv parizer și crenvurști naturali, fără adaosuri de aditivi sau conservanți. Avem clienți care vin constant la diferență de câteva zile și cumpără 3-4felii de salam, iar carnea tocată se prelucrează pe loc, cu piesele alese de clienți din vitrină”, explică antreprenorul.

 

Transparența, un element important în relația cu clienții

 

Un plus al măcelăriei este zona de grill, special amenajată pentru a le oferi clienților posibilitatea de a testa produsele gătite de un chef profesionist. Antreprenorul și-a dorit să dezvolte un concept pe care l-a mai întâlnit în multe din vizitele sale în străinătate.

 

„M-am inspirat mult din modelul american, unde business-urile de tip butcher shop au integrat și o zonă de grătar. Astfel, se creează un mediu transparent în care clientul vede piesele de carne înainte de a fi gătite și se convinge că sunt sigure, proaspete și bune. Poate unii dintre ei sunt sceptici sau poate nu obișnuiesc să gătească, de aceea este foarte util serviciul de gătit în locație”, spune fondatorul Foc și Jar.

 

Pe baza unui meniu prestabilit, pot fi comandate anumite preparate și mai apoi consumate la locație sau acasă, în funcție de preferințe. Fiind un cuptor-grill cu două nivele, se pot găti până la 50 de mici într-un interval de 15 minute. Recordul zilnic de vânzări a ajuns la 800 de mici, pe lângă alte piese gătite. Pulpele de pui sunt de asemenea foarte solicitate.

 

Chiar în fața clădirii, a fost gândită o zonă de luat masa, dar și locuri de parcare suficiente pentru a deservi clienții.

 

Foc și Jar colaborează și cu mai multe platforme de food delivery, pentru a ajunge la un număr mai mare de clienți. Din aceleași considerente, Claudiu și-a propus să listeze produsele pe platforme specializate pe delivery, precum Sezamo sau Freshful.

 

Business-ul a implicat o investiție totală de 170.000 de euro, spune antreprenorul. Numai costul cuptorului pe cărbuni Josper a fost de aproape 10.000 de euro.

 

Noi investiții pentru dezvoltarea business-ului

 

După jumătate de an de la deschidere, feedback-ul este unul pozitiv. Măcelăria a atras clienți fideli, care au descoperit produsele, s-au convins de calitatea lor și au revenit în măcelărie. Majoritatea cumpără carnea pentru a o pregăti acasă, în jur de 70%, în timp ce 30% dintre cei care ne trec pragul vin special pentru a încerca produsele gata gătite.

 

„Ne așteptăm la o cifră de afaceri de aproape jumătate de milion de euro, în primul an de funcționare, ceea ce este îmbucurător pentru o afacere aflată la început de drum. Am reușit să ne facem apreciați, cu toate că nu avem un vad comercial deja format. Ne ajută și social media, am atras clienți de pe TikTok și Facebook. Am implementat campanii pentru locuitorii din zonă, cu Bărbosu, Grill Master, ne-au ajutat foarte mult și recomandările”, completează Claudiu Tindeche.

 

Pasul următor în dezvoltarea business-ului presupune inaugurarea unui alt spațiu, care să funcționeze doar pentru pregătirea la grill a produselor din măcelărie, o investiție estimată la aproximativ 100.000 de euro.



Poti fi interesat si de