Grupul AAylex tinteste o crestere cu 20% a cifrei de afaceri

Grupul AAylex tinteste o crestere cu 20% a cifrei de afaceri


Grupul AAylex a raportat pentru primul trimestru din 2021 o cifra de afaceri de 158 de milioane de lei, consolidandu-si pozitia in segmentul de carne de pui proaspata.

Dupa lansarea recenta a unui produs unic – carnatii din pui – 100% naturali, compania mizeaza in continuare pe inovatie in dezvoltarea unor noi produse.

 

„Sesizam o usoara revigorare, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, acompaniata de o crestere a preocuparii publicului pentru alimentatie sanatoasa si echilibrata. Puiul este cea mai frecventa optiune a consumatorilor pentru mesele din timpul saptamanii. Astfel ca estimarile noastre sunt ca in 2021 cel mai bine vandut produs va fi carnea de pui proaspata. De asemenea, singurul segment de carne care va continua sa creasca pana in 2030 este acesta, al carnii de pui”, a mentionat Bogdan Stanca, fondator si CEO al Grupului AAylex.

 

In primele 3 luni ale anului au fost livrate peste 18.000 de tone de produse din carne de pasare pe toate canalele de distributie, iar in topul produselor cu cel mai mare volum de vanzare se se numara pulpele si pieptul de pui file. Produsele Cocorico sunt destinate 70% consumului intern si 30% exportului.

 

Pentru intreg anul 2021, obiectivul este de crestere a cifrei de afaceri consolidata cu 20%, mai ales pe seama introducerii de produse noi si a dezvoltarii vanzarilor pe piata. Grupul AAylex se va concentra pe aceeasi directie precum cea a ultimilor ani: noi facilitati de productie inclusiv prin achizitii, cooperari sau chiar unitati dezvoltate de la inceput, de tip greenfield, tehnologii performante, sustinerea calitatii, responsabilitate sociala.

 

In 2020, Grupul a avut o cifra de afaceri de 651 milioane lei si investitii directionate in sisteme de productie inovatoare, in cercetare si dezvoltare, in integrarea de noi tehnologii, in lansarea unei noi identitati vizuale pentru brandul Cocorico, in noi facilitati de productie.

 

Grupul a marcat o premiera absoluta in industria carnii prin lansarea in luna martie a unui produs unic: Cocorico Original – The Cleanest Chicken Sausage, carnati 100% din carne proaspata de pui si condimente naturale, fara nitriti, fara nitrati, fara gluten, fara aditivi/conservanti. AAylex a investit 15 milioane de euro pentru producerea acestui produs.

 

Suma a fost directionata pentru constructia de la zero a unei unitati specializate, care integreaza robotizare si automatizari de ultima ora si conditii speciale de biosecuritate. A inclus, de asemenea, pentru o perioada de 2 ani de zile, etapele de cercetare, testare, stabilizarea retetei, ambalare speciala, constructia brand-ului, asigurarea logisticii si distributiei.

 

In ceea ce priveste tendintele de consum se contureaza un potential de crestere ponderata. In acest moment, ultimele date arata un consum local de aproximativ 20 kg/an, aflat inca sub media europeana. Cresterea preocuparii publicului pentru o alimentatie sanatoasa si echilibrata, interesul din ce in ce mai mare, in special al noii generatii, pentru calitate, naturalete si un stil de viata sanatos este o alta tendinta tot mai vizibila in aceasta industrie.

 

Pe de alta parte se configureaza si cativa factori care pot avea un impact negativ asupra pietei in urmatoarele luni legati de concurenta puternica pe plan national si european, si in special de concurenta pe pret, si nu pe calitate. Exista pe piata locala companii din afara Romaniei, cu preturi mai mici, uneori de dumping si cu o calitate indoielnica.

 

Despre Grupul AAylex

Grupul AAylex (Cocorico) are ca misiune sa ofere hrana naturala, sanatoasa si gustoasa pentru copii, adulti si seniori, creascand puii la cele mai inalte standarde. Puii Cocorico sunt crescuti in mod etic, tratati uman si hraniti 100% natural, fiind in acelasi timp: nemodificat genetic (non-OMG), fara antibiotice, fara hormoni de crestere fainuri furajere de provenienta animala sau peste, fara aditivi.

 

In ultimii 4 ani, AAylex Group a investit in total peste 50 de milioane de euro pentru integrarea si consolidarea intregului lant, de la ferma la furculita, tot procesul fiind complet natural, in conditii de biosecuritate maxima. Totodata, s-a acordat o atentie deosebita responsabilitatii sociale privind risipa alimentara, conditiile energetice si de mediu.

 

Produsele Cocorico sunt destinate 70% consumului intern si 30% exportului in tari din Europa precum Italia, Spania, Bulgaria, Republica Ceha, Cipru, Franta, Germania, Grecia, Marea Britanie, Ungaria si Slovacia etc, precum si pietelor din Orientul Mijlociu.

 

Grupul AAylex detine fabrici specializate pentru hrana puilor, ferme de reproductie, incubatie si crestere a puilor, un abator cu o capacitate anuala de productie de peste 100.000 tone de carne, fabrica de carnati, unitati de ambalare, distributie si logistica proprie, laboratoare proprii pentru fiecare ciclu de productie in parte, bucatarie industrial unde se efectueaza teste pentru produsele gata pentru consum. Grupul are un numar de peste 2.000 angajati. In 2020, cifra de afaceri consolidata a Grupului AAylex a fost de peste 651 milioane de lei.



Poti fi interesat si de