Kaufland a ajuns la afaceri de 2,8 miliarde de euro, in 2021

Kaufland a ajuns la afaceri de 2,8 miliarde de euro, in 2021


Kaufland Romania a inregistrat in anul financiar 2021 (martie 2021 - februarie 2022) o cifra de afaceri de 2,88 miliarde euro.

In perioada mentionata, Kaufland a avut o contributie totala de doua miliarde euro (Valoare Adaugata Bruta) in economia locala, ceea ce reprezinta aproximativ 1% din PIB-ul Romaniei.

 

"Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privati din Romania, cu peste 15.700 de angajati. Grila de salarizare si pachetul de beneficii sunt imbunatatite constant, in 2021 salariul net minim la Kaufland depasind cu 58% salariul net minim la nivel national. Compania genereaza prin activitatea sa peste 73.000 de locuri de munca cu norma intreaga in Romania, direct, indirect si indus, echivalentul a aproximativ 1,3% din forta de munca nationala. Studiul de impact arata ca fiecare angajat direct Kaufland in Romania sprijina angajarea a peste 4 persoane in intreaga economie romaneasca, prin crearea de noi locuri de munca", se mentioneaza in comunicat.

 

Anul trecut, Kaufland a investit in Romania 203 milioane euro, in termeni de CAPEX, pentru achizitionarea sau modernizarea activelor fixe, si a avut o contributie la bugetul de stat de peste 210 milioane euro, prin taxe si impozite.

 

Kaufland sustine parteneriatele cu producatori locali, in 2021 compania colaborand cu peste 2.500 de furnizori din Romania. Kaufland deruleaza programe de sprijin pentru acestia, iar anul trecut 80% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, depasind valoarea de 2,1 miliarde de euro. Totodata, 68 de centi din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct catre afaceri din Romania.

 

"Desi ultimii ani au fost atipici, noi am continuat sa inovam. Am ramas conectati la nevoile clientilor, colegilor si partenerilor si ne-am straduit sa raspundem intotdeauna cu cele mai eficiente solutii. Cred ca evaluarea anuala este un exercitiu bun, care ne ajuta sa ne imbunatatim atat operational, cat si la nivel de implicare si sprijin in dezvoltarea economiei locale. Vom continua sa investim in Romania si vom ramane un partener responsabil si de incredere. Obiectivul nostru este sa atingem pragul de 200 de magazine pana in 2025", a declarat Marco Hoessl, director general Kaufland Romania si Republica Moldova.

 

Anul trecut, Kaufland s-a implicat in dezvoltarea si derularea unor proiecte de responsabilitate sociala in valoare de 8,3 milioane euro, dintre care doua programe de finantare prin care Kaufland ofera granturi nerambursabile organizatiilor neguvernamentale.

 

Kaufland se numara printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1450 de magazine in 8 tari, 148.000 de angajati si o retea de 152 de magazine in Romania.



Poti fi interesat si de