Kaufland raporteaza o cifra de afaceri de 3,4 miliarde de euro, pentru 2022

Kaufland raporteaza o cifra de afaceri de 3,4 miliarde de euro, pentru 2022


Kaufland isi mentine pozitia in topul celor mai mari companii din Romania, dupa cifra de afaceri, si continua sa fie unul dintre cei mai importanti angajatori privati, conform studiului de impact socio-economic al companiei aferent anului financiar 2022, intocmit de KPMG.

Compania a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri pana la 3,4 miliarde euro (martie 2022 - februarie 2023), datorita eforturilor depuse pentru a ramane destinatia preferata a romanilor pentru cumparaturi.

 

Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privati din Romania, cu peste 16.500 de angajati. Potrivit comunicatului, grila de salarizare si pachetul de beneficii sunt imbunatatite constant, salariul net minim la Kaufland depasind cu aproape 60% salariul net minim la nivel national.

 

Compania genereaza prin activitatea sa circa 91.000 de locuri de munca cu norma intreaga in Romania, direct, indirect si indus, echivalentul a aproximativ 1,7% din forta de munca nationala. Studiul de impact arata ca fiecare angajat direct Kaufland in Romania sprijina angajarea a peste 5 persoane in intreaga economie romaneasca, prin crearea de noi locuri de munca.

 

Anul trecut, Kaufland a investit in Romania 315 milioane euro, in termeni de CAPEX, mai precis, pentru achizitionarea sau modernizarea activelor fixe, si a avut o contributie la bugetul de stat de peste 214 milioane euro, prin taxe si impozite.

 

Kaufland precizeaza ca sustine parteneriatele cu producatori locali. Astfel, in 2022, compania a colaborat cu peste 2.600 de furnizori din Romania. Kaufland deruleaza programe de sprijin pentru acestia, iar anul trecut, peste 80% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, depasind valoarea de 2,4 miliarde de euro. Totodata, 67 de centi din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct catre afaceri din Romania.

 

"Traim intr-o societate, nu doar intr-o economie. Pentru a depasi momentele de instabilitate, pentru a creste durabil si responsabil, avem nevoie de colaborare. Kaufland ramane un partener de incredere pentru producatorii locali, pentru comunitate, pentru economia tarii. Acest exercitiu de evaluare anual ne ajuta sa masuram impactul investitiilor companiei si sa le directionam cat mai eficient, pentru Romania", a declarat Marco Hoessl, director general Kaufland Romania si Republica Moldova.

 

Anul trecut, Kaufland s-a implicat in dezvoltarea si derularea unor proiecte de responsabilitate sociala in valoare de 9 milioane euro, dintre care doua programe de finantare prin care Kaufland ofera granturi nerambursabile organizatiilor neguvernamentale.

 

Kaufland se numara printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine in 8 tari, 148.000 de angajati si o retea care a ajuns in prezent la 168 de magazine in Romania.



Poti fi interesat si de