Lansarea "Porc Nobil": O nouă eră pentru carnea de porc românească de calitate superioară

Lansarea "Porc Nobil": O nouă eră pentru carnea de porc românească de calitate superioară


Într-o piață a cărnii adesea dominată de produse industriale, brandul românesc Porc Nobil, lansat de Casa Mucă și dr. ing. Tiberiu Abraham, promite o revoluție a calității. Născut dintr-o conversație la o cafea între un expert în genetică și un specialist în vânzări, proiectul își propune să aducă pe mesele românilor o carne de porc cu o textură și un gust aparte, amintind de calitatea tradițională a porcului crescut la țară, dar depășind-o. În cele ce urmează, vă prezentăm povestea și viziunea din spatele proiectului „Porc Nobil“ alături de dr. ing. Tiberiu Abraham, în cadrul acestui interviu exclusiv pentru revista INDUSTRIA CARNII.RO.

Porcii „nobili” sunt crescuți într-un ritm lent, într-un mediu ce respectă bunăstarea animalelor. Beneficiază de spațiu generos în stabulație liberă și de o alimentație controlată, diferită de cea industrială, totul pentru a le asigura un trai „nobil”. Această abordare atentă contribuie la obținerea unui produs din carne cu o savoare deosebită, ideal pentru prepararea la grătar, unde grăsimea intramusculară îi conferă o suculență inegalabilă.

 

Lansarea „Porc Nobil” nu este doar un proiect comercial, ci și o misiune de a educa piața românească. Inițiatorii proiectului cred că este necesară o campanie de conștientizare la nivel național, realizată cu sprijinul asociațiilor din industrie, pentru a recâștiga încrederea în carnea românească și a promova diversitatea și calitatea acesteia.

 

„Porcul nobil” nu are concurență, deoarece textura sa îl face unic și special. Odată gustat, se transformă într-o experiență culinară pe care gurmanzii o vor savura din plin, confirmând că excelența poate fi creată și cu pasiune, chiar aici, în România.

 

Cum a luat naștere proiectul "Porc Nobil"? Cine sunt inițiatorii și ce viziune au avut pentru a crea un brand de carne de porc diferențiat?

 

Proiectul a apărut la „o cafea” între doi prieteni buni, unul doctor în genetică iar celălalt vânzător, din dorința de a livra în rafturile din România ceafă, cotlet, pulpă si slănină de porc, care să fie altfel decât cele obținute din porcul industrial, fie el chiar și românesc.

 

Ce valori stau la baza acestui proiect? Se dorește o revenire la calitatea tradițională, inovație genetică, sustenabilitate, bunăstarea animalelor?

 

Unii dintre noi ne-am născut la țară și recunoaștem asta, fiind la bază țărani simpli, dar evoluați. Da, putem spune cu tărie că piesele din acest porc nobil sunt cu ceva mai gustoase decât porcul nostru din copilărie crescut în „cocină”, hrănit cu „lături”, lucernă și grăunțe netratate, pe paie, iar timpul, vârsta acestuia este identică cu porcul nostru din bătătura țăranului român.

 

Ce rase sau linii genetice au fost utilizate în dezvoltarea rasei și ce caracteristici distinctive prezintă aceasta? 


Genetica a fost, în cazul porcului nobil, o încrucișare între două rase de porci, obținând fermitatea musculaturii, marmorarea cărnii și grăsimea cu raport favorabil de colesterol, iar hrana și modul în care sunt crescuți spunem noi că face diferența.

 

Cum se diferențiază condițiile de creștere ale porcilor din rasa „Porc Nobil“?

 

O astfel de carne este limpede că nu poate fi obținută doar din încrucișarea genetică. Ritmul de creșteri al animalului este lent, modul de hrănire este total diferit de cel industrial iar el trăiește ca un „nobil”, totul fiindu-i dus „pe tavă”, la vălău. De asemenea, fiind „nobil”, beneficiază de mult spațiu de plimbare, în stabulație liberă, ceea ce oferă, de asemenea, o calitate deosebită cărnii.

 

Descrieți calitățile unice ale cărnii „Porc Nobil“. Cum se traduce genetica în aceste caracteristici?

 

Este foarte greu de descris în cuvinte ceea ce oferă această carne. Cert este că fiecare parte anatomică transmite o altă imagine, gust, savoare și toate sunt de cele mai multe ori, atât în forma crudă cât și gătită, confundate cu o carne de vită specială, pregătită minuțios pentru gătire. Se recomandă savurarea ei la grătar, pentru a beneficia deplin de gustul oferit de grăsimea intramusculară.

 

De ce a fost aleasă Casa Muscă pentru acest parteneriat? Care este expertiza lor și cum va contribui la succesul lansării „Porc Nobil“ pe piață?

 

Fermele de porci cât și abatorul companiei sunt în acest moment printre puținele societăți din piața românească care livrează porc născut, crescut și sacrificat în România, având tot lanțul necesar pentru o integrare totală, înțelegând perfect că trebuie livrată calitate și prospețime într-o piață saturată de produse importate din toate colturile Europei.

 

Ce planuri concrete are Casa Muscă pentru a introduce și a promova pe piață „Porc Nobil"?

 

Începând cu luna septembrie „nobilul” va fi în rafturile rețelei Metro din România, lanț care are cea mai mare expunere în piața de Horeca, piața în care noi vrem să fim ca prim pas.

 

Unde se poziționează „Porc Nobil“ pe piața cărnii din România? Se adresează segmentului premium, gurmanzilor, sau unui public mai larg care caută calitate superioară?

 

Este o carne premium așa cum am relatat mai sus și da, suntem convinși că bucătarii de mare calibru și gurmanzii se vor bucura de savoarea cărnii obținute din acest porc, indiferent de piesa anatomică a acestuia.

 

Prin ce se distinge „Porc Nobil“ de concurență? Care este propunerea unică de valoare? „Porcul nobil”, prin natura lui, nu are concurență, iar ceea ce oferă textura cărnii lui îl face unic si special. Prezentați-ne care este gama inițială de produse sub brandul „Porc Nobil".

 

În urma tranșării am obținut o ceafa marmorată, un cotlet caracterizat de un strat savuros de slănină și o ușoară marmorare, un mușchiuleț fraged, o pulpă si spată gata de gătit și o slănină cu raport favorabil de colesterol.

 

Care sunt obiectivele pe termen scurt și lung ale „Porc Nobil"?

 

Ne dorim să găsiți pe rafturile din România o marfă cât mai diversificată și cât mai gustoasă, care să înnobileze papilele gustative a fiecărui client. În cazul acestui „nobil" ne
dorim o creștere organică, sănătoasă și cât se poate de ardelenească, în sensul că o vom face încet și trainic.

 

Care sunt estimările privind volumul vânzărilor, cota de piață vizată sau ritmul de creștere?

 

Este un „nobil veritabil” și, ca atare, va fi cu siguranță un produs de nișă. Ca prim pas ne dorim ca articolele făurite de noi să fie gustate de cât mai mulți clienți, iar în perioada următoare vom găsi cea mai bună variantă comercială de extindere.


Pe ce canale de distribuție se va concentra „Porc Nobil“ inițial?

 

Este limpede că pentru „porcul nobil” piața de Horeca este cea de target, iar pașii următori vor fi în direcția rafturilor „cu specialități” din retail.

 

Ce tipuri de parteneriate se doresc a fi stabilite pentru a susține distribuția și vizibilitatea brandului?

 

Vom analiza toate variantele cu partenerii noștri din cadrul rețelei Metro, care ne vor sprijini și ghida într-un mod profesionist pentru a atinge scopul scontat. 

 

Cum este anticipat să fie perceput „Porc Nobil" de către consumatori? Se vor face studii de piață sau sesiuni de degustare?

 

Da, se vor face degustări și prezentări atât în magazinele Metro cât și în Horeca.

 

Cum va contribui brandul la educarea consumatorilor despre calitatea cărnii de porc și beneficiile geneticii sau metodelor de creștere superioare?

 

Este nevoie de asemenea campanii la nivel național, cu susținerea și participarea organizațiilor de profil din domeniu: asociații ale crescătorilor de porci, ale industriei cărnii și a celor din domeniul Horeca. Ne asociem oricărei asemenea inițiative

 

Care sunt planurile de viitor pentru brand?

 

Vrem ca acest proiect să crească încet și sănătos, iar pe măsură ce vom găsi „nobilime” nouă, dornică să deguste produsele noastre, vom merge spre ei.



Poti fi interesat si de