Lidl Romania extinde obiectivele strategiei REset Plastic

Lidl Romania extinde obiectivele strategiei REset Plastic


Lidl Romania face pasi concreti in directia promovarii unei economii circulare sustenabile. Ca parte a strategiei sale REset Plastic, Lidl isi propune ca, pana la sfarsitul anului 2025, ambalajele de plastic ale produselor marca proprie sa contina 20% material reciclat.

In plus, Lidl si-a propus ca, pana la sfarsitul anului 2021, sa nu mai foloseasca plastic negru in ambalarea produselor marca proprie si sa creasca semnificativ capacitatea acestor ambalaje de a fi reciclate.

 

„Acesta este un alt pas major in strategia noastra de reducere a utilizarii materialelor plastice. In plus, pe langa evitarea si reducerea utilizarii acestor materiale, eliminarea plasticului negru contribuie la posibilitatile de reciclare”, a spus Daniel Stefanescu, Directorul National de Achizitii si Marketing Lidl Romania, subliniind modul in care utilizarea materialelor reciclate transmite pietei un semnal clar cu privire la importanta economiei circulare pentru retailer.

 

Lidl Romania anuntase inca din 2018 ca, pana in 2025, isi propune ca toate ambalajele utilizate pentru produsele marca proprie sa fie reciclabile in proportie maxima posibila, dar si sa reduca cu 20% cantitatea de plastic utilizata in ambalajele produselor marca proprie. Aceste obiective sunt extinse acum, prin demersul de a elimina plasticul negru din ambalajele produselor marca proprie, pana la finalul anului 2021. Toate masurile luate de Lidl Romania in ceea ce priveste plasticul se inscriu in strategia REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte, pentru a sustine viziunea „Mai putin plastic – inchiderea buclei”. Prin REset Plastic, Grupul Schwarz a dezvoltat o strategie integrata, ce cuprinde cinci zone de actiune – de la reducerea cantitatii de plastic din ambalaje si regandirea design-ului acestora, la reciclare si eliminarea din mediul inconjurator a acestui material, pana la inovare si educare in domeniu.

 

Printre masurile implementate de Lidl Romania menite sa sustina viziunea strategiei REset Plastic se numara si optimizarea ambalajelor folosite pentru carnea ce provine de la furnizorii locali. Astfel, de la finalul lunii aprilie 2021, toate produsele din carne de la furnizorii romani sunt vizate de aceasta modificare de ambalaj, incluzand aici peste 90 de articole, atat din sortimentul permanent, cat si din promotiile de tip in-and-out. Noile caserole contribuie la obiectivul Lidl Romania de a reduce consumul de plastic - in functie de dimensiunea caserolei, procentajul cu care se reduce consumul de plastic pentru ambalarea fiecarui articol variaza de la 17% la 40%, fata de solutiile folosite anterior.

 

In plus, noile caserole au capacitatea de a fi reciclate in proportie maxima si pot fi colectate impreuna cu deseurile din plastic. Totodata, ca masura pentru reducerea consumului de plastic, din 2020, Lidl Romania a introdus in toate magazinele din tara saculetii reutilizabili pentru cantarirea si transportul fructelor si legumelor din Piata Lidl. Mai mult, Lidl Romania a exclus definitiv din sortimentul sau toate articolele de unica folosinta din material plastic, cum ar fi paie, pahare, farfurii si tacamuri. Demersul a fost unul asumat de Lidl Romania voluntar, inca din 2019, inainte ca Decizia Consiliului UE de a interzice utilizarea acestor articole sa intre in vigoare, in 2021.

 

Optimizarea ambalajelor este un obiectiv la care Lidl Romania lucreaza cu consecventa. Compania a diminuat cantitatile de plastic pentru ambalajele produselor marca proprie, iar rezultatele sunt descrise in cel mai recent raport de sustenabilitate publicat de Lidl Romania, ce acopera perioada 1 martie 2019 – 29 februarie 2020.

 

Astfel, pentru perioada mentionata s-au redus cantitati importante de plastic, prin masuri precum:
- Ambalajele a 2 produse din carne (vrabioara si antricot de manzat), ceea ce a condus, raportat la perioada mentionata, la o reducere totala de 30.489 kg de plastic
- Inlocuirea ferestrei din plastic a pungilor de hartie din Brutaria Lidl cu una din material compostabil, pentru a reduce cantitatea de plastic pusa in circulatie cu 23.000 kg.
- Introducerea unui tip nou de material folosit la ambalarea produsului Smoothie Solevita. Cantitatea totala de material virgin PET folosit a scazut cu 50%.
- Ambalajul din PET al produsului Budinca Belbake a fost inlocuit integral cu ambalaj din hartie FSC MIX.

 

Pe langa masurile interne pe care compania le ia pentru a reduce plasticul in magazinele sale, Lidl Romania investeste pe termen lung si in programe de impact in domeniul protectiei mediului, derulate de organizatii non-profit. Un prim astfel de program este „Cu Apele Curate”, lansat in 2019 impreuna cu Asociatia MaiMultVerde, ce combate poluarea cu plastic a apelor Dunarii si ale afluentilor sai, prin actiuni de igienizare a malurilor fluviului si de identificare si implementare a solutiilor de prevenire a poluarii cu plastic a apelor. Astfel, in perioada 2019 - 2020 au fost colectate 120 de tone de deseuri de plastic in spatiile amenajate (prevenire) si 14 tone de deseuri de plastic colectate in actiuni de igienizare (combatere). In plus, pentru a marca extinderea programului Cu Apele Curate in 2021, in perioada 14 – 22 martie, a fost organizata Saptamana Apelor, care a constat intr-o serie de actiuni de ecologizare si constientizare a efectelor poluarii cu plastic in 20 de orase din intreaga tara. In urma acestor actiuni au fost colectate 12,5 tone de deseuri, dintre care 4,5 tone de plastic. Programul Cu Apele Curate include si evaluarea si revizuirea politicilor publice privind gestiunea deseurilor din plastic, protejarea apelor sau educatia pentru mediu cu implicarea autoritatilor romane.

 

Un alt program este si platforma ASAP, lansata in 2019 impreuna cu The Institute. ASAP este un program de responsabilitate sociala care urmareste sa genereze schimbare in comportamentul adolescentilor fata de plastic, de la utilizare la colectarea selectiva si reciclare.



Poti fi interesat si de