Lidl schimba ambalajele produselor din carne, pentru a reduce consumul de plastic

Lidl schimba ambalajele produselor din carne, pentru a reduce consumul de plastic


Lidl Romania va ambala produsele din carne proaspata de la furnizorii romani intr-o caserola inovatoare, ce foloseste semnificativ mai putin plastic si are capacitatea de a fi reciclata in proportie maxima.

Noile tipuri de caserole vor fi introduse, treptat, incepand cu luna aprilie si vor fi folosite pentru ambalarea intregului sortiment de produse din carne de la furnizori locali, constand in peste 90 de articole (carne de pui, curcan, vita, oaie si porc).

 

Fata de solutiile folosite anterior, in functie de dimensiunea caserolei, procentajul cu care se reduce consumul de plastic pentru ambalarea fiecarui articol variaza de la 17% la 40%. Acest demers local se inscrie in REset Plastic, strategia internationala a Grupului Schwarz in domeniul plasticului.

 

Sustenabilitatea face parte din ADN-ul business-ului Lidl, iar acest lucru se reflecta in toate domeniile de activitate ale companiei. Astfel, Lidl lucreaza continuu pentru a imbunatati atat calitatea produselor, cat si modul de ambalare al articolelor marca proprie, luand masuri ce vizeaza intregul lant de aprovizionare. Astfel, pana in 2025, Lidl isi propune ca toate ambalajele utilizate pentru produsele marca proprie sa fie reciclabile in proportie maxima posibila, dar si sa reduca cu 20% cantitatea de plastic utilizata in ambalajele produselor marca proprie. Pentru a atinge aceste obiective, unul dintre demersurile Lidl Romania este optimizarea ambalajelor folosite pentru carnea ce provine de la furnizorii locali.

 

Toate produsele din carne de la furnizorii romani sunt vizate de aceasta modificare de ambalaj, incluzand aici peste 90 de articole, atat din sortimentul permanent, cat si din promotiile de tip in-and-out. Noile caserole contribuie la obiectivul Lidl de a reduce consumul de plastic - in functie de dimensiunea caserolei, procentajul cu care se reduce consumul de plastic pentru ambalarea fiecarui articol variaza de la 17% la 40%, fata de solutiile folosite anterior. In plus, noile caserole au capacitatea de a fi reciclate in proportie maxima si pot fi colectate impreuna cu deseurile din plastic.

 

Caserolele beneficiaza de un design inovator, cu folie de tip Easy Open, pentru o desigilare facila si ambaleaza produsele din interior in atmosfera protejata, tehnologie ce extinde durata de valabilitate a alimentelor. Mai mult decat atat, caserolele integreaza o serie de alveole sub forma de fagure, ce colecteaza lichidul din carne si o serie de proeminente cilindrice, care impiedica contactul direct al produsului cu lichidul, contribuind la pastrarea unei culori uniforme a carnii si pastrarea proprietatilor acesteia pentru un timp mai indelungat.

 

De aceea, Lidl Romania renunta complet la utilizarea absorbantului in ambalajul produselor din carne de pui si curcan de la furnizorii locali, odata cu introducerea noului tip de caserola. Pentru produsele din carne rosie (vita, oaie si porc), care contin o cantitate mai mare de lichid, compania inlocuieste absorbantul clasic cu un nou tip de absorbant celulozic, care are capacitatea de a fi reciclat.

 

Aceste demersuri ale Lidl Romania se inscriu in strategia REset Plastic a Grupului Schwarz, pentru a sustine viziunea „Mai putin plastic – inchiderea buclei”. Prin REset Plastic, Grupul Schwarz a dezvoltat o strategie integrata, ce cuprinde cinci zone de actiune – de la reducerea cantitatii de plastic din ambalaje si regandirea design-ului acestora, la reciclare si eliminarea completa a acestui material, pana la inovare si educare in domeniu. Mai multe informatii sunt disponibile pe www.reset-plastic.com.



Poti fi interesat si de