Munch, aplicatia care ajuta la reducerea risipei alimentare, s-a lansat oficial in Romania

Munch, aplicatia care ajuta la reducerea risipei alimentare, s-a lansat oficial in Romania


Munch, aplicatia care ajuta la reducerea risipei alimentare, s-a lansat oficial pe piata din Romania, iar prin intermediul ei clientii vor putea achizitiona produse alimentare de la restaurantele si magazinele lor preferate, la reduceri cuprinse intre 50 - 70%.

Aplicatia pune la dispozitia clientilor produse din 72 de locatii de la 52 parteneri si este disponibila in Bucuresti. Numarul de parteneri creste saptamanal, iar in lunile urmatoare se va extinde si in alte judete. Mecanismul este simplu: utilizatorii rezerva produsele, le platesc online, apoi le ridica personal.

 

"Intrarea pe piata din Romania marcheaza un pas important pentru noi si reprezinta si o oportunitate de a avea un impact semnificativ in regiune. Ne bucuram ca am gasit deschidere pe piata locala si ca vom contribui la reducerea risipei alimentare, in timp ce le vom oferi clientilor nostri produse delicioase la preturi accesibile", a declarat Kirill Perepelica, co-fondator & Chief Expansion Officer Munch.

 

Printre partenerii Munch se numara localuri cunoscute si apreciate, precum Ibis, Ciorbe si Placinte, Tort de bezea, The Coffee Shop, Petit by Maison des Crepes, Sweet by Mario, The Grill si Hello Donuts.

 

In Romania, Munch se va dezvolta prin intermediul unei echipe de vanzari cu experienta locala, condusa de Alexandru Turcanu, care a fost anterior director strategic de vanzari al companiei Just Eat Takeaway.

 

"Am construit o echipa alaturi de care ne vom concentra in urmatoarele luni pe dezvoltarea locala, in Bucuresti si judetul Ilfov, dupa care ne vom uita la marile orase din tara. Acest tip de business, cum este Munch, este aproape de comunitate, ajuta atat restaurantele si magazinele, cat si clientii, in timp ce reduce risipa alimentara. Sunt convins ca am inceput o poveste de succes", a afirmat Turcanu.

 

In vara anului 2020, patru tineri studenti care locuiau intr-o garsoniera mica din Budapesta au venit cu ideea sa creeze o aplicatie care combate risipa alimentara. Scopul lor a fost sa reformeze ospitalitatea maghiara si sa aduca un nou aspect verde in viata de zi cu zi atat a furnizorilor de catering, cat si a clientilor. De atunci, startup-ul a parcurs un drum lung - peste 1.500.000 de descarcari ale aplicatiei si aproape 2.500.000 de pachete de mancare salvate la nivel international. In prezent, se lucreaza cu peste 3.500 de parteneri pentru combaterea risipei alimentare in Ungaria, Republica Ceha, Slovacia si, mai nou, Romania.

 

In Romania, conform statisticilor Uniunii Europene, aproximativ 2,55 milioane de tone de alimente sunt aruncate anual.

 

Munch a fost fondata in 2020 de Botond Zsoldos, Bence Zwecker, Kirill Perepelica si Albert Wettstein, cu o misiune comuna de a combate risipa de alimente prin tehnologie. Viziunea lor a fost sa introduca o abordare sustenabila in industria alimentara, de care sa beneficieze atat proprietarii de afaceri, cat si consumatorii. Restaurantele, brutariile, magazinele alimentare si hotelurile folosesc platforma Munch pentru a-si vinde alimentele de inalta calitate, nevandute, la preturi reduse.

 

In noiembrie 2022, Munch s-a unit cu aplicatia ceha Nesnezeno, fondata de Jakub Henni, si impreuna au peste 3.000 de parteneri si mai mult de 2 milioane de descarcari de aplicatii in trei tari. Pana in prezent, Munch a salvat in total peste 1,5 milioane de pachete de alimente in Ungaria si Cehia.



Poti fi interesat si de