PENNY: 86% din totalul achizitiilor realizate in 2023 au fost de la furnizori locali din Romania

PENNY: 86% din totalul achizitiilor realizate in 2023 au fost de la furnizori locali din Romania


Peste 86% din totalul achizitiilor realizate de PENNY anul trecut au fost de la furnizori locali din Romania, iar 58% dintre furnizori au o relatie contractuala cu retailerul de peste 5 ani, se arata in raportul de sustenabilitate al companiei. In plus, 2023 a marcat colaborarea cu 198 de macelarii partenere si producatori locali.

„Raportul de sustenabilitate pentru 2023 nu are ca scop doar prezentarea rezultatelor obtinute, ci si o reconfirmare a viziunii noastre pe termen lung: sa dezvoltam un sistem de lucru responsabil, sustenabil si orientat catre comunitatile pe care le deservim. Intr-un peisaj economic si social complex, ne propunem sa continuam actiunile concrete si sa dezvoltam angajamentele ferme pentru un viitor mai bun”, a declarat Dan Crisan, COO PENNY Romania.

 

Principalele rezultate din 2023 prezentate in cel de-al saptelea raport de sustenabilitate PENNY Romania sunt:

Sortiment sustenabil

• 86% din totalul achizitiilor au fost realizate de la furnizori locali din Romania

• 58% dintre furnizori au o relatie contractuala cu PENNY de peste 5 ani

• 69% din produsele alimentare comercializate au fost de origine regionala, din Romania

• 2023 a marcat colaborarea cu 198 de macelarii partenere si producatori locali

• 84 de articole ecologice si pentru diete speciale, incluse in sortiment

• 246 de produse noi dezvoltate cu ambalaje secundare certificate FSC, in linie cu obiectivele de reducere a impactului asupra mediului

 

Energie, clima si resurse

• Reducere cu 13% a emisiilor de CO2 

• 12% scadere a consumului specific de energie electrica

• 7.681 MWh de energie verde produsa intern cu ajutorul a 88 de sisteme de panouri fotovoltaice

• 65 de amplasamente echipate cu statii de incarcare pentru masini electrice, sprijinind mobilitatea sustenabila

• 102.000 mp de spatii verzi amenajate peisagistic

• In 2023 erau 38 de magazine PENNY certificate BREEAM si alte 39 in curs de certificare

• 2.725 tone de alimente salvate de la risipa, in parteneriat cu organizatii de profil

 

Angajati si societate

• 7.285 de angajati activi la finalul anului 2023

• 160.000 de ore de instruire pentru dezvoltarea profesionala a echipei

• 90% dintre pozitiile de management au fost ocupate prin promovare interna

• 302 femei in pozitii de management, asigurand diversitate 

• 49% dintre manageri au o vechime mai mare de 10 ani in companie

• 2,3 milioane de euro investiti in initiative comunitare

• 1.160 de ore de voluntariat oferite de angajati pentru sprijinirea comunitatilor locale

 

Guvernanta corporativa si impact economic

• Retea operationala formata din 376 de magazine

• Venituri nete de 1,7 miliarde de euro

• 120,1 milioane de euro alocate pentru salarii si beneficii pentru angajati

• 14,81 milioane de euro platite in taxe si impozite

 

„Prin toate aceste rezultate demonstram inca o data ca sustenabilitatea este parte integranta a viziunii noastre si ne ghideaza fiecare actiune si initiativa. Ne propunem sa fim un partener de incredere pentru clienti, comunitati si angajati, abordand afacerea intr-un mod etic, respectand drepturile omului si adoptand practici de business corecte si transparente si investind in solutii inovatoare care sa creeze un impact pozitiv durabil. Apreciem tintele in domeniul climatic propuse pentru anul 2030 ca fiind o oportunitate de a creste nivelul de cooperare cu partenerii nostri si de a avea astfel un impact semnificativ asupra tuturor nivelurilor lantului nostru de aprovizionare", a subliniat Claudia Ivan, Manager Sustenabilitate PENNY Romania.


Raportul include si angajamentele pe termen lung ale PENNY Romania, inclusiv atingerea neutralitatii climatice pana in 2040 si sprijinirea dezvoltarii comunitatilor locale prin investitii continue in infrastructura, resurse si oameni.


„Intr-un mediu de afaceri in care sustenabilitatea capata din ce in ce mai multa importanta, un raport de sustenabilitate corect structurat si transparent este esential nu doar pentru conformitate, dar si pentru comunicarea corecta a progreselor ESG catre stakeholderi. Astfel, raportarea de sustenabilitate devine o actiune cu implicatii pentru reputatia si competitivitatea organizatiilor.Felicitam PENNY Romania pentru angajamentul lor ferm fata de sustenabilitate si ne bucuram ca am putut oferi suport in dezvoltarea raportului de sustenabilitate si in acest an”, a declarat Ana Streche, Senior Manager, Climate Change and Sustainability Services, CCaSS, EY Romania.


Raportul, realizat conform standardelor internationale Global Reporting Initiative (GRI) 2021 si Sustainability Accounting Standards Board (SASB), ofera o imagine detaliata in ceea ce priveste impactul pe care compania il are asupra societatii si mediului, din punct de vedere al guvernantei (ESG). 



Poti fi interesat si de