PENNY Romania, crestere cu 16% a cifrei de afaceri anul trecut. Retailerul anunta investitii de 1 mld. euro pana in 2030
Joi, 16 Mai 2024

Joi, 16 Mai 2024
Planurile PENNY de expansiune raman ambitioase, vizand investitii de 1 miliard de euro pana in 2030, cu scopul de a extinde reteaua si de a dezvolta competentele logistice. Pentru 2024, sunt planificate intre 35 si 40 deschideri de noi magazine pentru a ajunge si mai aproape de consumatorii romani, precum si construirea unui nou centru logistic langa Bucuresti.
„Am continuat si in 2023 sa consolidam relatiile cu clientii nostri, sa extindem semnificativ reteaua PENNY si sa ne reafirmam angajamentul pe piata locala, precum si sustinerea producatorilor romani si a economiei, in ansamblul ei. Am crescut cifra de afaceri, profitul si investitiile in Romania, ne-am imbunatatit serviciile si am ajuns si mai aproape de milioanele de clienti care aleg sa-si faca cumparaturile la PENNY, fiind primul an in care am deschis 40 de magazine in Romania – un nou record pentru noi. Continuam sa ne angajam in dezvoltarea comunitatilor prin sport si promovarea unui stil de viata echilibrat, continuam sa sustinem producatorii romani si afacerile locale si sa aducem la raft produse realizate integral in Romania – 3RO. Toate aceste eforturi ne-au adus realizari importante la finalul lui 2023 si au validat directia strategica sanatoasa pe care o urmam”, a declarat Daniel Gross, CEO PENNY Romania.
Raffaele Balestra, CFO PENNY | REWE România / Michael Britz, Managing Director PENNY International / Daniel Gross, CEO PENNY | REWE România / Dan Crișan, COO PENNY | REWE România
2023 in cifre
Expansiune
In 2023, PENNY Romania a inregistrat o cifra de afaceri de peste 8,32 miliarde de lei, marcand un avans de 16% comparativ cu anul anterior. Pana la sfarsitul anului, PENNY a ajuns sa opereze 376 de magazine si 4 centre logistice. Este al 9-lea an consecutiv in care PENNY Romania a avut cea mai mare crestere a cifrei de afaceri in randul entitatilor de retail alimentar din grupul REWE.
Experienta imbunatatita la cumparaturi
In 2023, PENNY a optimizat experienta de cumparaturi si a remodelat magazinele pentru a permite accesul mai rapid la produsele frecvent cumparate, crescand astfel eficienta si satisfactia clientilor.Aceste imbunatatiri subliniaza interesul continuu de a oferi o experienta de cumparaturi fluida si placuta, prin aplicarea unei strategii atent planificate in cadrul companiei. Actiunile propuse de PENNY pe care le pune in aplicare au la baza doua componente principale – localitatea si marcile proprii.
Astfel, o serie de imbunatatiri aduse in magazinele PENNY sunt:
• Accesul rapid in zona de intrare a magazinului la sortimentul de salate si produse Ready to Go;
• Eficientizarea spatiului in zona de fructe si legume in ceea ce priveste expunerea produselor la raft si aplicarea de spatii de publicitate prin care clientii pot identifica usor locul de provenienta al fructelor si legumelor;
• Spatii dedicate in magazin pentru produse din categorii dedicate seniorilor, bebelusilor si animalelor de companie;
• Pozitionarea mai facila a unor produse in cadrul magazinului precum condimentele sau inghetata;
• Reorganizarea si pozitionarea strategica a unor articole, de exemplu cele identificate ca fiind “ de impuls”.
De asemenea, magazinele sunt echipate cu sisteme de refrigerare cu CO2 si ofera statii de incarcare pentru vehicule electrice, reflectand preocuparea retailer-ului in ceea ce priveste confortul clientilor si responsabilitatea fata de mediu.
Sortiment si produse 3RO
Prin initiativa 3RO, care isi propune sa creasca la raft procentul de produse cu ingredientul principal din Romania, procesate si ambalate in tara, in 2023 PENNY a intensificat eforturile în cadrul acestui proiect alaturi de Academia de Studii Economice din București, odata cu lansarea studiului amănunțit privind modalitățile de stimulare a producției naționale de bunuri din diverse categorii. Angajamentul PENNY de a sprijini economia locală continuă să crească si prin îmbunătățirea și extinderea ofertei de mărci proprii cu produse accesibile și de înaltă calitate. In linie cu pozitionarea ca discounter, cele 4 prioritati sunt disponibilitatea produselor la raft, calitatea, localitatea si, bineinteles, pretul.
Echipa PENNY
In 2023, echipa PENNY a crescut la peste 7.300 de membri. Compania a majorat venitul minim net cu 14,59% fata de anul precedent, inclusiv cu beneficii extinse, consolidand reputatia PENNY ca un Angajator de Top pentru al treilea an consecutiv.
Digitalizare
Anul 2023 a marcat progrese semnificative in digitalizarea serviciilor PENNY Romania, optimizand experienta de cumparaturi prin tehnologii moderne. De asemenea, compania si-a extins serviciile de livrare la domiciliu prin parteneriatele cu Glovo si Bringo pentru a oferi o selectie variata de produse direct la usile clientilor. In martie 2024, PENNY a initiat colaborarea Tazz, extinzand astfel optiunile de livrare disponibile pentru romani.
SustenabilitateIn 2023 PENNY a primit recertificarea ISO 50001, drept recunoastere a eforturilor de a reduce impactul asupra mediului si de a utiliza resursele intr-un mod mai eficient. Proiectele de biodiversitate urbana si parteneriatele cu organizatii precum Habitat for Humanity Romania, World Vision Romania si Federatia Bancilor pentru Alimente din Romania reflecta angajamentul companiei fata de dezvoltarea comunitara.
Despre PENNY
PENNY este conceptul de succes al grupului german REWE si unul dintre cei mai activi retaileri din Romania, cu primul magazin deschis pe piata locala in anul 2005. Intreaga retea este deservita de patru centre logistice situate in localitatile Stefanestii de Jos, Turda, Bacau si Filiasi. In prezent, reteaua PENNY in Romania este alcatuita din 378 magazine la nivel national si o echipa dedicata formata din peste 7.300 de angajati.PENNY se afla printre organizatiile de top care au primit titulatura de Angajator de Top (Top Employer) 2024 in Romania. Certificarea de Angajator de Top reflecta grija si angajamentul pentru echipa si performantele in practicile de resurse umane.
Evoluţia afacerilor a fost generată de declinul comerţului cu ridicata al produselor agricole bru...
Piețele majore continuă să susțină volumul ridicat, însă Asia de Sud-Est devine rapid un mo...
Potrivit analizei YouGov Shopper, cealaltă jumătate rezultată din majorarea pieţei FMCG reprezint...