Profi anunta cresterea cifrei de afaceri cu 11%, in 2023. Reteaua a deschis 87 de magazine noi
Joi, 23 Mai 2024

Joi, 23 Mai 2024
Raportata la o baza mare din 2022, cresterea de 11% nu este putin, marcand practic un salt de 1.3 mld lei, în concordanta cu o rata anuala de crestere CAGR de 16% pe ultimii 5 ani.
“Asa cum mentionat în fiecare an, pentru noi rezultatul net nu este semnificativ, fiind influentat de factorii specifici unei companii care a trecut prin valuri successive de M&A, cu un goodwill foarte mare care doar conform standardelor locale de contabilitate se amortizeaza si impacteaza artificial negativ rezultatul net, cu sute de milioane de lei. Conform standardelor internationale IFRS însa, acest goodwill nu se amortizeaza si asadar nu influenteaza negativ rezultatul net,” declara Andrei Bica, directorul financiar Profi. “Rezultatul este influentat totodata de modul nostru de finantare si de cresterea accelerata a ROBOR din ultimii doi ani, care este de 2-3 ori mai mare fata de anul 2021, ceea ce genereaza cheltuieli semnificative cu dobanda. În orice caz, subliniez înca o data faptul esential ca Profi este o companie sanatoasa, care plateste impozit pe profit.”
Graitor în acest sens este ca în 2023, Profi a deschis si remodelat 160 de magazine dintre care 87 magazine noi - cele mai numeroase din comertul modern romanesc, în timp ce pozitia Cash a companiei este extrem de solida si stabila, desi în 2023 a rambursat sute de milioane de lei în contul datoriei bancare.
Ceea ce conteaza pentru evaluarea businessului Profi este EBITDA IFRS, care în 2023 a crescut cu 17% fata de anul trecut, pana la valoarea de 690 de milioane de lei, demonstrand înca o data ca Profi stie sa-si creasca businessul an de an.
Cu aproape 28.000 de angajati în mai bine de 1.713 magazine proprii si Partener prezente în aproape 850 de localitati urbane si rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din Romania. PROFI SUPER, PROFI CITY, PROFI GO si PROFI LOCO, cele patru formate de magazin ale retelei, desfac o gama de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,2 milioane de clienti care îsi fac zilnic cumparaturile în aceste magazine. Mai bine de 94% din aceste produse provin de la furnizori din Romania.
Evoluţia afacerilor a fost generată de declinul comerţului cu ridicata al produselor agricole bru...
Piețele majore continuă să susțină volumul ridicat, însă Asia de Sud-Est devine rapid un mo...
Potrivit analizei YouGov Shopper, cealaltă jumătate rezultată din majorarea pieţei FMCG reprezint...