Robert Hellwagner, CEO Selgros: In Romania avem cea mai mare rata de crestere ca parte din grup

Robert Hellwagner, CEO Selgros: In Romania avem cea mai mare rata de crestere ca parte din grup


COVER STORY. Selgros Cash&Carry Romania, unul dintre cei mai importanti operatori din comertul local, isi construieste strategia de dezvoltare pe mai multe directii, urmand tendintele pietei: premiumizare, produse autohtone si sanatoase. Insa pentru a putea ajunge aici este nevoie sa se investeasca in educatie, in oameni, pentru ca doar impreuna cu ei poate creste calitatea serviciilor oferite clientilor, sustine Robert Hellwagner, cel care a preluat in urma cu mai bine de un an functia de CEO al Selgros Cash&Carry Romania. Acesta a vorbit, intr-un interviu pentru INDUSTRIA CARNII.RO, despre evolutia businessului Selgros in tara noastra.

Care sunt prioritatile dumneavoastra in mandatul curent la Selgros Romania?

Pentru 2019 sunt trei obiective principale care definesc strategia de business a retelei Selgros Cash & Carry Romania: punerea angajatilor si clientilor in centrul activitatilor noastre, adaptarea la nivel de sortimentatie si cresterea sustenabila. Ca directii de dezvoltare, ne dorim sa acoperim in urmatorii ani putinele locatii lipsa, fiind prezenti deja in aproape toate orasele mari din Romania. Ne focusam, de asemenea, si pe livrarea de marfa pentru clientii nostri gastronomi. Operam in Bucuresti un depozit propriu pentru livrare si furnizam marfa gastronomilor si prin intermediul tuturor magazinelor Selgros din tara. Schimbarile din comportamentul nevoilor clientilor si tendintele pietei fac ca activitatea de distributie sa fie din ce in ce mai importanta. Anul trecut am investit in reconfigurarea suprafetei a trei magazine din retea – Oradea, Iasi si Brasov - pentru a creste suprafata de depozitare, astfel incat aceste unitati sa poata servi mai bine nevoilor clientilor nostri care isi primesc produsele livrate. Am continuat si in acest an investitiile in logistica, atat pentru a transforma o parte din magazine in puncte de distributie, cat si pentru a eficientiza platformele logistice pe care le operam local.

Pentru a mentine si a sprijini nevoile clientilor, imbunatatirea sortimentului este intotdeauna in topul listei de prioritati. Tendinta de premiumizare a consumului din ultimii ani are un impact asupra tuturor categoriilor FMCG. Observam acest lucru la categoria vinurilor, pestelui, dar si in alte segmente de alimente si bauturi. De asemenea, cererea crescuta de produse ecologice si regionalizarea consumului sunt alte tendinte care au impact pe piata FMCG.

Investitiile in angajati reprezinta un alt pilon al dezvoltarii afacerii. Imbunatatirea abilitatilor oamenilor care lucreaza la Selgros si comunicarea in cadrul echipei vor conduce intotdeauna la o interactiune mai buna cu clientii. Pentru aceasta, “Universitatea Selgros” este un proiect de succes, la care toti angajatii au acces, de la pozitiile entry level, pana la manageri de departament.

 s1

Cum a evoluat businessul Selgros in ultimul an?

Asa cum s-a intamplat si in ultimii ani, consumul, per ansamblu, este cel care sustine, in general, economia, si in particular, piata de retail. In cazul Selgros, cresterea businessului, prin vanzari care au inregistrat cresteri consecutive in ultimii trei ani, a fost sustinuta, dincolo de cresterea consumului, de punerea la dispozitie a unei sortimentatii extrem de variate de produse proaspete, precum si de permanenta dezvoltare a marcilor proprii si produselor speciale, in conditiile in care alimentatia sanatoasa, experimentarea de gusturi noi si selectivitatea accentuata in alegeri ii caracterizeaza din ce in ce mai mult pe consumatori.

 

Cum vedeti piata locala in prezent? Este o piata matura, organizata?

 

Vad Romania ca pe o tara ce ofera multe oportunitati. Multe piete au un potential in crestere mai mare in comparatie cu alte tari. Salariile din ce in ce mai mari le ofera oamenilor mai multa libertate pentru consum, ceea ce si in retail ofera oportunitati de crestere. Romania va fi in viitor si mai atractiva si mai pregatita pentru o crestere durabila atunci cand proiectele de infrastructura planificate pe termen lung, in special in transport, vor fi realizate.

 s12

Pe ce va bazati strategia de crestere?

Principala noastra strategie de crestere este aceea de a ne adapta in mod permanent la cerintele si nevoile pietei din Romania, mai ales, intr-un moment in care asteptarile clientilor nostri accelereaza. De asemenea, tendinta catre diversificare si premiumizare contribuie din plin la deciziile noastre de a propune un numar din in ce mai mare de produse speciale la preturi rezonabile.

 

Despre cum vede Robert Hellwagner, CEO Selgros Cash&Carry Romania, relatia cu furnizorii de carne, dar si care sunt tendintele pe care se pliaza aflati din ultimul numar al revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de