Romanii, pe locul al doilea la nivel global in ceea ce priveste consumul de produse vegane

Romanii, pe locul al doilea la nivel global in ceea ce priveste consumul de produse vegane


Mancarea vegana este din ce in ce mai cautata de romani. Prajiturile, burgerii si nuggets vegane, se afla in topul comenzilor Glovo. De asemenea, comenzile de preparate vegane au crescut in 2023 cu peste 8%.

Glovo, platforma multi-categorie care ofera acces la o varietate mare de produse, prezinta cu ocazia aniversarii a 10 ani de la aparitia trendului Veganuarie (vegan + ianuarie), prin care oamenii sunt incurajati sa renunte pe intreg parcursul lunii la consumul produselor de origine animala, principalele tendinte in randul romanilor privind consumul preparatelor vegane.

 

Potrivit datelor Glovo, Romania se situeaza pe locul al doilea la nivel global in ceea ce priveste consumul produselor vegane, din cele 25 de tari in care opereaza Glovo, dupa Spania.

 

Comenzile de preparate vegane au crescut in 2023 cu peste 8% fata de 2022, 77% dintre acestea provenind de la restaurante, in timp ce 23% sunt comenzi plasate de la supermarket. De asemenea, 35% dintre partenerii Glovo care furnizeaza produse vegane sunt business-uri mici, locale. La nivel national, numarul partenerilor care pregatesc preparare vegane a crescut cu 21%. In acelasi timp, la nivel global comenzile de mancare vegana au crescut anul trecut cu 6.6% fata de 2022.

 

Pranzul, perioada preferata pentru mancarurile vegane

Comparativ cu anul anterior, romanii au cheltuit cu 12% mai mult pentru mancare vegana in 2023. Pranzul este perioada preferata din zi in care sunt efectuate cele mai multe comenzi, 29% dintre acestea fiind realizate in intervalul orar 11:00 – 13:00.

 

Totodata, in topul oraselor cu cea mai mare crestere a comenzilor pentru acest tip de produse se numara Ramnicu Valcea, Medias, Targoviste, Vaslui si Alba Iulia, unde apetitul pentru preparatele vegane este din ce in ce mai mare.

 

Glovo este una dintre cele mai importante aplicatii de livrare din mai multe categorii care conecteaza utilizatorii cu companii si curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, supermarketuri si magazine. Viziunea Glovo este de a oferi tuturor acces facil la tot ce se afla in orasul lor, astfel incat utilizatorii nostri sa se poata bucura de ceea ce isi doresc, cand doresc, unde doresc. Fondata in 2015 la Barcelona, opereaza in 25 de tari din Europa, Asia Centrala si Africa.



Poti fi interesat si de