Studiu: Automatizarea va dezvolta forta de munca cu 27% in urmatorii 3 ani

Studiu: Automatizarea va dezvolta forta de munca cu 27% in urmatorii 3 ani


Liderii de business se asteapta ca solutiile de automatizare, precum robotii, sistemele care pot invata (machine learning) si procesarea limbajului natural sa dezvolte forta de munca cu 27% in urmatorii treiani, conform celui mai recent studiu Deloitte Automation with Intelligence, efectuat in randul a peste 500 de organizatii din 26 de tari, inclusiv din Romania.

Aceasta crestere reprezinta echivalentul suplimentarii cu 2,4 milioane de angajati cu norma intreaga in cele 500 de organizatii din toata lumea care au participat la studiul Deloitte, avand asadar un potential semnificativ de a creste productivitatea si de a imbunatati experienta angajatilor la locul de munca, in contextul in care rolurile sunt redefinite.

 

Peste jumatate (58%) dintre organizatii au implementatcel putin o solutie de automatizare, mai arata studiul. Desi inca mic, numarul companiilor care au extins solutiilede automatizare s-a dublatin ultimul an. Conform studiului, 8% dintre echipele de management au implementat peste 50 de astfel de solutii in companiile lor, fata de 4%, in 2018.

 

Totusi, in ciuda cresterii gradului de adoptie a tehnologiilor de automatizare, o proportie semnificativa de lideri de business nu au prognozat impactul acestor tehnologii asupra angajatilor lor, releva raportul. Astfel, 60% dintre echipele de management inca nu au analizatdaca automatizarea va necesita organizarea de noi traininguri pentru angajati, iar 44% dintre ei nu au evaluat daca automatizarea va schimba rolurile si sarcinile angajatilor si modul in care acestea sunt indeplinite.

 

Deschiderea angajatilor fata de aceste tehnologii tinde sa creasca semnificativ pe masura ce organizatiile avanseaza in cadrul procesului de implementare a solutiilor de automatizare.

 

De exemplu, 32% dintre liderii ale caror organizatii sunt in faza de testare a acestor solutii spun ca angajatii nu sunt deschisif ata de acestea, fata de doar 12%,in organizatiile care implementeaza sau deja au extins astfel de solutii.

 

„Mediul de business evolueaza acum de la faza de identificare asolutiilor de a digitaliza munca – prin roboti care pot automatiza procesele repetitive, bazate pe reguli stricte – catre faza de transformare a acestor solutii intr-unele mai inteligente, prin integrarea inteligentei artificiale”, a declarat Dinu Bumbacea, Partener coordonator Consultanta, Deloitte Romania.

 

Organizatiile considera ca principalele beneficii ale tehnologiilor de automatizare si de tip AI (artificial intelligence) sunt imbunatatirea productivitatii si reducerea costurilor, cresterea acuratetei si imbunatatirea experientei clientilor, mai arata raportul.



Poti fi interesat si de