Studiu ASE si Penny: Cum putem dezvolta productia de bunuri romanesti

Studiu ASE si Penny: Cum putem dezvolta productia de bunuri romanesti


PENNY si Academia de Studii Economice Bucuresti anunta rezultatele studiului despre dezvoltarea unor solutii locale de business in domeniile agriculturii si productiei bunurilor de larg consum, derulat in cadrul proiectului 3RO. Obiectul studiului a fost acela de a indentifica solutii eficiente pentru dezvoltarea productiei de bunuri 3RO – cu ingredientul din Romania, procesate si ambalate in tara noastra, cu scopul final de a sustine economia romaneasca.

“Proiectul 3RO, initiat de PENNY Romania, este in deplina concordanta cu prioritatile strategice ale tarii noastre, ajutand atat la cresterea competitivitatii noastre economice si implicit a rezilientei, cat si la cererea crescanda a poporului roman de a consuma produse romanesti. Felicit compania pentru aceasta initiativa de business si sunt convins ca prin strategia adoptata vor avea un succes si mai mare pe piata romaneasca”, a declarat Tanase Stamule, Decan FABIZ-ASE.

 

„Suntem foarte bucurosi sa prezentam rezultatele studiului realizat in parteneriat cu Academia de Studii Economice. In 2020, am anuntat obiectivul 3RO de a creste la raft numarul de produse cu ingredientul din Romania, procesate si ambalate in tara noastra, urmat in 2022 de lansarea initiativei 100 de idei de business pentru Romania si de organizarea unei serii de mese rotunde la care s-au dezbatut si propus solutii pentru mai multe industrii producatoare din Romania. Concluziile acestei analize arata in mod clar cat este de important sa valorificam potentialul romanesc de productie, sa aducem plus-valoare pe plan local si, nu in ultimul rand, sa le oferim consumatorilor produsele pe care le cauta”, a declarat Daniel Gross, CEO PENNY Romania.

 

Studiul derulat de Academia de Studii Economice a analizat domenii precum agricultura, industria de panificatie, industria carnii, a produselor lactate, bauturile alcoolice sau produsele cosmetice si de ingrijire a locuintei.

 

Principalele concluzii ale studiului:
- Atat valoarea exporturilor, cat si a importurilor de produse agroalimentare, au avut o crestere constanta in ultimii 10 ani Exceptie face anul 2020, cand valoarea exporturilor a fost mai scazuta decat in anul anterior.

- Incepand cu anul 2015, valoarea importurilor de produse agroalimentare o depaseste pe cea a exporturilor, conducand la trecerea pe deficit a balantei comerciale.

- In perioada 2013-2019, ponderea medie a exporturilor de produse agroalimentare din totalul exporturilor Romaniei a fost de 10,45%. Odata cu anul 2020, importanta lor a crescut ajungand sa reprezinte 13% din totalul exporturilor romanesti.

- Topul celor mai exportate produse a ramas neschimbat in ultimii 10 ani. Principala grupa de produse exportate e reprezentata de produsele vegetale (56,3% din totalul exporturilor de produse agroalimentare in anul 2022), urmata de grupa Produselor alimentare, bauturi si tutun (28,7%), Animale vii si produse animale (9,6%) si Grasimi si uleiuri animale sau vegetale (5,4%).

- In perioada 2013-2019, ponderea medie a importurilor de produse agroalimentare din totalul importurilor Romaniei a fost de 9,46%. Se observa o crestere a ponderii importurilor incepand cu anul 2020, cand au reprezentat 11,09% din totalul importurilor, urmate de o usoara scadere, astfel ca in anul 2022 valoarea importurilor a fost de 10,52% din total.

- Daca ne uitam la distributia pe grupe de produse, topul celor mai importate produse a ramas neschimbat in ultimii 10 ani, insa difera de cel al exporturilor. Principalele importuri sunt din grupa Produselor alimentare, bauturi si tutun (41,7% din totalul produselor agroalimentare importate in anul 2022), urmata de Produse vegetale (33%) si Animale vii si produse animale (21,75%).

- Cele mai mari deficite comerciale sunt inregistrate pentru subgrupele Carne si maruntaie comestibile (deficit de 0,98 mld. euro in anul 2022, de 3,8 ori mai mare decat in urma cu 10 ani), Fructe comestibile (0,73 mld. euro, de 3,34 ori mai mare decat in anul 2013) si Lapte si produse lactate (0,72 mld. euro, de 4,85 ori mai mare decat in urma cu 10 ani).

 

„Inca de la momentul lansarii, ne-am propus ca acest proiect sa fie preluat de intreg ecosistemul de business romanesc. Pentru a creste productia de bunuri 3RO in Romania este nevoie de implicarea tuturor actorilor relevanti: producatori, furnizori si autoritati. Ne dorim ca recomandarile si solutiile cuprinse in acest studiu sa reprezinte un punct de plecare pentru toti cei care vor sa contribuie in mod activ la dezvoltarea economiei romanesti”, a declarat Marek Dolezal, COO PENNY Romania.

 

In acest moment, peste 800 de produse 3RO sunt disponibile in magazinele PENNY din toata tara. Retailerul continua demersurile pentru a creste acest numar si pentru a atinge tinta de 60%. 3RO este un proiect prin care PENNY isi propune, alaturi de consumatori, sa contribuie la o societate de 3 ori mai buna pentru toti romanii si pentru generatiile viitoare.



Poti fi interesat si de