Veste buna pentru bucuresteni. S-a deschis primul magazin cu produse 100% romanesti
Marti, 15 Octombrie 2019

Marti, 15 Octombrie 2019
El a indemnat jurnalistii si cumparatorii sa cumpere si sa consume produse romanesti, pentru ca "au un gust formidabil".
"Romania are potential, are oameni valorosi si iata ca acum am putut vedea un al doilea magazin in Bucuresti, pentru ca primul a fost la Sibiu cu produse traditionale. Pana la sfarsitului anului, asa cum ne-am facut planul si sper ca acest plan va fi pus in aplicare, vom avea in fiecare capitala de judet un magazin. Produsele romanesti sunt realizate cu mult suflet, aici este foarte mult suflet pe care il transfera producatorii catre consumatori. Continuam cu magazine la Craiova, la Slatina, la Pitesti, in Timis si in Teleorman", a spus Petre Daea.
El a precizat ca astfel a aparut cea mai importanta veriga, aceea de a comercializa ceea ce produc fermierii.
Prezent la eveniment, profesorul Mircea Cosa, unul dintre initiatorii acestui proiect, a sustinut ca echilibrarea balantei comerciale si cresterea productiei interne a stat la baza acestuia.
"Acest magazin este inceputul unui proiect de o anvergura extraordinar de importanta. Este un proiect de natura macroeconomica, aceasta crestere de venituri de vreo doi ani, de salarii si pensii, a crescut foarte mult cererea pentru produse agroalimentare, pentru alimente si balanta comerciala s-a deteriorat, deci importam prea mult. Ideea care sta la baza acestui proiect este echilibrarea balantei comerciale si cresterea productiei interne de produse agroalimentare, care duce la incurajarea producatorilor si care duce pana la urma la infiintarea unei astfel de unitati pe care speram sa le frecventeze cat mai multe persoane. Sunt produse strict romanesti si asta ce inseamna calitate si pret competitiv. As vrea ca aceasta deschidere de magazin sa fie inclusa intr-un cadru mai larg de politici de echilibrare a balantei comerciale", a spus profesorul Cosa.
Petre Daea a adaugat ca astfel de magazine nu sunt usor de condus pe o piata agresiva in care toti doresc sa castige, iar unii "cat mai repede cu putinta".
"Noi ne-am asezat pe acest culoar cu interesul statal, cu interesul pe care l-a spus domnul profesor Cosa: de a echilibra balanta, pentru ca altminteri nu poti. Nu poti sa echilibrezi neproducand si nerealizand productii si apoi nevalorificandu-se intr-o retea stabila si intr-un mod civilizat cum este acesta. Este un inceput de drum si mai avem multe de facut si de aceea imi pun speranta in continuitatea acestui proiect extrem de necesar pentru tara", a subliniat Daea.
Intrebat de un jurnalist ce se va intampla cu aceste magazine cand nu va mai exista productie romaneasca pe piata, acesta a replicat: "tot timpul exista productie romaneasca".
"Din nefericire ea nu a avut spatiu de prezentare, din nefericire nu a avut loc unde sa fie valorificata productia romaneasca. Nu va temeti de acest lucru, pentru ca Romania produce, dar din nefericire nu a avut unde si nu a avut cum, pentru ca chingile valorificarii erau atat de stricte si de restrictive, iar accesul era greoi si uneori imposibil", a sustinut Daea.
In acelasi context, seful Casei de Comert Agroalimentar "Unirea", Adrian Izvoranu, a raspuns si el ca romanii mancau si pe vremea cand nu existau importatorii.
"Vreau sa va dau si eu o veste: romanii mancau si pe vremea cand nu existau importatorii. De mii de ani locuitorii acestui teritoriu mancau si in lipsa importatorilor, sunt mancaruri traditionale. (...) Foarte multi legumicultori au inceput deja sa isi incalzeasca spatiile de recoltare si asta inseamna ca o sa avem rosii romanesti inclusiv iarna, iar preturile vor fi preturile pietei fir-ar sa fie, pentru ca suntem intr-o economie de piata, dar noi, Casa, vom incerca sa le tinem cat mai jos", a afirmat Izvoranu.
In privinta criteriilor care stau la baza intrarii cu produse in astfel de magazine detinute de stat, Petre Daea a afirmat ca singurele criterii sunt legate de siguranta si calitate.
"Singurele criterii ca sa vinzi in magazine sunt sa ai un produs bun, sigur pentru piata si pentru consumatori. Calitatea este cea care guverneaza asemenea magazine. Conditiile de calitate nu trebuie puse deoparte ci dimpotriva ele intra cu calitate pe aceasta usa, calitatea fiind unul dintre obiectivele pe care Casa le urmareste", a mai spus Petre Daea.
Magazinul din Bucuresti este situat foarte aproape de Piata Universitatii, pe strada Biserica Enei, si are o gama de produse romanesti traditionale provenite de la fermieri precum legume si fructe, oua, paine, produse lactate si mezeluri, dulceturi, siropuri, miere si conserve. Preturile sunt comparabile cu preturile din piata.
Magazinul are si un colt, facut special pentru studenti, unde acestia por servi sandwichuri, sarmale maramuresene sau carnati cu mamaliga, dar si cafea - singurul produs care nu este romanesc.
Pe lângă suma generată în economie, activitatea Lidl în România susţine 9...
Evoluţia afacerilor a fost generată de declinul comerţului cu ridicata al produselor agricole bru...
Piețele majore continuă să susțină volumul ridicat, însă Asia de Sud-Est devine rapid un mo...