KFC, criticat de autoritatile chineze pentru ca incurajeaza risipa alimentara
Vineri, 14 Ianuarie 2022

Vineri, 14 Ianuarie 2022
Pentru a sarbatori 35 de ani de cand franciza KFC este prezenta in China, lantul de restaurante a lansat recent o campanie promotionala de tip "mystery boxes", impreuna cu un retailer de jucarii, care permite clientilor sa castige figurine Dimoo la achizitionarea anumitor meniuri KFC. Figurile au devenit atat de populare incat au declansat o frenezie a achizitiilor in randul consumatorilor chinezi.
Asociatia pentru protectia consumatorilor din China sustine ca o singura persoana a cumparat 106 meniuri KFC, pentru care a platit 10.500 de yuani (1.650 de dolari), pentru a obtine astfel intreaga colectie de figurine. De asemenea, alti clienti ai KFC au platit alte persoane pentru ca acestea sa manance meniurile suplimentare pe care le-au achizitionat in saptamana de la debutul campaniei sau pur si simplu au aruncat la cos mancarea, sustine Asociatia pentru protectia consumatorilor.
In mod frecvent, Guvernul chinez si media oficiala critica marcile straine, afectandu-le vanzarile si obligand directorii acestor companii sa isi ceara scuze. Cele mai recente cazuri au vizat firmele Canada Goose Holdings Inc., Mercedes-Benz, Walmart Inc.si Intel Corp.
Guvernul condus de presedintele chinez Xi Jinping a lansat in 2020 o campanie destinata reducerii risipei alimentare, o miscare care a generat speculatii cu privire la capacitatea Chinei de a-si hrani cei 1,4 miliarde de locuitori. Ulterior autoritatile de la Beijing au subliniat ca tara are suficiente rezerve de alimente.
In primele patru luni ale anului, exporturile FOB au insumat 31,457 miliarde euro,, in crestere c...
Lansata in iunie 2024, investigatia este vazuta ca o masura de retorsiune la acele taxe vamale si...
FAO publica lunar propriul sau Food Price Index, care masoara modificarile de preturi inregistrat...