Lidl a contribuit în 2024 cu 2,31 miliarde de euro la economia României
Marti, 26 August 2025

Marti, 26 August 2025
Pe lângă suma generată în economie, activitatea Lidl în România susţine 90.000 de locuri de muncă. Retailerul a investit 160 milioane de euro în 2024, adică 2,79% din totalul investiţiilor străine făcute la noi în ţară anul trecut.
Potrivit analizei, fiecare loc de muncă din Lidl susţine indirect activitatea a aproximativ şase alte locuri de muncă din economie. Astfel, salariile echipei Lidl şi colaborarea cu furnizorii locali contribuie la menţinerea a aproape 90.000 de locuri de muncă la nivel naţional, echivalentul a peste 1,6% din totalul salariaţilor din România.
Contribuţia directă a companiei la bugetul de stat, prin taxe şi impozite plătite, s-a ridicat la 765 milioane de euro, echivalentul a circa 0,24% din valoarea adăugată brută a României.
Lidl a colaborat cu peste 450 de producători locali pentru sortimentul de produse din magazine şi, în total, cu peste 2.200 de furnizori de bunuri şi servicii din România. Cheltuielile companiei cu furnizorii români au depăşit 2,16 miliarde de euro.
Valoarea exporturilor realizate de furnizorii locali prin intermediul Lidl România s-a ridicat la aproximativ 60 de milioane de euro, în ţări precum Germania, Polonia, Ungaria, Serbia, Cehia, Slovacia, Cipru, Bulgaria.
"Cu fiecare an, Lidl îşi consolidează angajamentul de a investi în România. De la intrarea noastră pe piaţă şi până la finalul anului 2024, am investit în România aproximativ 2,6 miliarde de euro. Este o investiţie cu un impact economic major, echivalentă cu peste 4,5 milioane de salarii minime nete pe economie (actuale). Totodată, şi contribuţia noastră în dezvoltarea societăţii civile este una de impact. De la intrarea noastră pe piaţă, am donat aproximativ 48 milioane euro, către programe pe termen lung realizate de ONG-uri, care au impact pozitiv şi răspund la cele mai urgente nevoi ale societăţii româneşti: sănătate, educaţie, protejarea mediului şi dezvoltarea comunităţilor. Noi rămânem consecvenţi şi vom investi în continuare în România cu acceaşi eficienţă, randament şi competitivitate, aşa cum facem de când am intrat pe piaţă, contribuind semnificativ la economia naţională, impact care nu se măsoară doar în cifre, ci în comunităţi mai prospere", a declarat Jose Alberto Chueca Val, CEO Lidl România, citat în comunicatul companiei.
Lidl îşi menţine poziţia în topul celor mai mari companii din România: în 2024, retailerul a raportat o cifră de afaceri consolidată de peste 24,6 miliarde de lei (4,9 miliarde de euro), în creştere cu 9% faţă de anul precedent, fiind cel mai mare jucător din retailul alimentar românesc după cifra de afaceri.
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piaţa de retail alimentar din Germania şi Europa. Lidl operează în prezent peste 12.600 de magazine şi peste 230 de centre logistice şi depozite în 31 de ţări. În prezent, Lidl are aproximativ 382.400 de angajaţi, dintre care peste 13.000 în România, unde retailer-ul german are deschise peste 370 de magazine şi 6 centre logistice.
Evoluţia afacerilor a fost generată de declinul comerţului cu ridicata al produselor agricole bru...
Piețele majore continuă să susțină volumul ridicat, însă Asia de Sud-Est devine rapid un mo...
Potrivit analizei YouGov Shopper, cealaltă jumătate rezultată din majorarea pieţei FMCG reprezint...