Romania ar putea deveni lider regional in industria foodservice, cu o piata estimata la 7,3 miliarde euro

Romania ar putea deveni lider regional in industria foodservice, cu o piata estimata la 7,3 miliarde euro


Romania ar putea deveni lider regional in industria foodservice, cu o piata estimata la 7,3 miliarde euro si o penetrare a livrarilor in crestere accelerata, dar cu o frecventa redusa a iesirilor la restaurant, sustin reprezentanti ai industriei HoReCa.

Specialistii au lansat aceasta idee in cadrul celei de-a cincea editii a F&B Innovation Camp, singurul bootcamp din Romania dedicat inovatiei in industria alimentara, desfasurat in perioada 26-28 mai.

 

Evenimentul a fost organizat de Hospitality Culture Institute si a reunit peste 140 de participanti: antreprenori, investitori, lideri din HoReCa, retail, tech, jurnalisti, avocati si consultanti, intr-un efort comun de a contura viitorul sustenabil si digitalizat al industriei ospitalitatii.

 

Totodata, evenimentul a reconfirmat potentialul Romaniei de a deveni un lider regional in industria foodservice.

"Cu o piata estimata la 7,3 miliarde euro si o penetrare a livrarilor in crestere accelerata, dar cu o frecventa redusa a iesirilor la restaurant, Romania este in plina transformare", se mentioneaza intr-un comunicat.

 

Recomandarile expertilor au vizat tranzitia catre modele de business integrate, in care livrarea, digitalizarea si sustenabilitatea devin piloni strategici.

 

"Romania se afla in punctul in care, in segmentul alimentar, brandurile locale reusesc sa concureze de la egal la egal cu cele internationale. Urmatorul pas este sa reusim sa scoatem pe pietele internationale aceste produse, iar pentru acest lucru este nevoie atat de curaj antreprenorial cat si de o strategie nationala care sa ofere sprijin produselor locale pregatite de internationalizare", a afirmat Radu Timis Jr., CEO CrisTim.

 

La randul sau, Florin Maxim, fondatorul Hospitality Culture Institute, a mentionat ca doreste ca "acest bootcamp sa devina un reper pentru Europa Centrala si de Est in dezvoltarea de solutii inovatoare in alimentatie si ospitalitate".

 

"Romania are toate ingredientele necesare: talent, idei, ambitie si o comunitate tot mai solidara", a precizat Florin Maxim.

Intr-una dintre dezbaterile organizate in cadrul F&B Innovation Camp a fost abordata, pentru prima data la scara larga, tema epuizarii profesionale in HoReCa, se mentioneaza in document.

 

Astfel, fondatorul Hospitality Culture Institute a atras atentia asupra presiunii continue la care sunt supusi angajatii din restaurante, bucatarii sau servicii de livrare, in lipsa unui cadru real de sustinere psihologica si organizationala.

 

Totodata, a fost evidentiata o problema sistemica majora: sectorul HoReCa este vizat de 19 institutii cu rol de control, dintre care 8 au autoritatea legala de a suspenda activitatea unei unitati in mod direct.

 

"Suntem cel mai controlat sector din economie si, din pacate, vizitele nu sunt gandite ca ocazii de sprijin, ci de sanctiune. Aceasta presiune administrativa se rasfrange asupra antreprenorilor si angajatilor si contribuie la instabilitatea generala a domeniului", a adaugat Florin Maxim.

 

Tot in cadrul bootcampului, conf. dr. psih. Laura Cismaru a sustinut workshopul "Generations and Labor Market", realizand o radiografie lucida a rupturii dintre generatii in organizatii. Diferentele neurologice, culturale si de valori dintre nativii digitali si generatiile anterioare au fost analizate din perspectiva stiintifica, cu apel la empatie si cooperare intergenerationala ca solutii pentru un viitor organizational echilibrat.



Poti fi interesat si de