Sase din zece antreprenori din Romania vor ca afacerea sa ramana in familie

Sase din zece antreprenori din Romania vor ca afacerea sa ramana in familie


Aproape 60% dintre detinatorii de afaceri de familie din Romania vor sa se asigure ca business-ul ramane in familie pe termen lung, comparativ cu 74% in Europa Centrala si de Est (ECE), desi 82% dintre acest tip de afaceri de pe plan local si-au crescut vanzarile in ultimul an financiar, arata un sondaj publicat de PwC.

Potrivit cercetarii "Global Family Business Survey", doar 63% dintre afacerile de familie in Romania au planuri pentru viitorul afacerilor, precum conventii intre actionari (39%), politici privind dividendele (39%), proceduri de urgenta si situatii neprevazute (15%) sau testament (12%). Prin comparatie, 69% dintre afacerile de familie din ECE, respectiv 81% la nivel global au astfel de aranjamente.

 

Obiectivele personale-cheie pe termen lung ale proprietarilor de afaceri de familie din Romania sunt protejarea afacerii ca cel mai important activ al familiei (87%) si generarea de dividende pentru membrii familiei (84%).

 

Sondajul PwC releva faptul ca nivelul de incredere intre membrii familiei este considerat in general ridicat, iar 74% dintre respondenti afirma ca exista o aliniere a familiei cu privire la directia companiei (fata de 59% la nivel global).

 

Totodata, majoritatea afacerilor de familie din Romania (82%) a raportat o crestere a vanzarilor, in ultimul an financiar, fata de anul 2021, cand ponderea era de 55%. Nivelul raportat pe plan local este similar cu cel inregistrat in ECE (83%) si peste procentul de 71% inregistrat la nivel global.

 

In acelasi timp, obiectivele de crestere sunt ambitioase si pentru urmatorii doi ani: 27% dintre afacerile de familie din Romania se asteapta sa creasca rapid si agresiv, fata de 20% la nivel de ECE si 14% la nivel global.

 

"Majoritatea intreprinderilor de familie din Romania isi stabilesc obiective si tinte pentru satisfactia clientilor si crestere, dar doar o minoritate le stabileste pentru diversitate si incluziune si impact social. Principalele prioritati ale afacerilor de familie din Romania in urmatorii doi ani sunt cresterea loialitatii clientilor si introducerea de noi produse si servicii (ambele prioritati mult mai mari decat in CEE si decat media globala). Principalele grupuri prioritare sunt clientii si actionarii, urmati de angajati", noteaza sursa citata.

 

In cadrul sondajului "Global Family Business Survey", realizat de PwC, au fost intervievate 2.043 de persoane cu afaceri de familie, din 82 de tari, printre care si Romania.



Poti fi interesat si de