Digitalizare maxima in 3 faze, implementata de producatorul de carne Incarlopsa, cu solutii CSB-System

Digitalizare maxima in 3 faze, implementata de producatorul de carne Incarlopsa, cu solutii CSB-System


Totul a inceput cu un nou abator – acesta a dat startul modernizarii complete a sistemului de productie. Incarlopsa, producator spaniol de produse din carne si brand de familie pentru unele marci spaniole a inceput in 2017 automatizarea si digitalizarea abatorului in care sunt sacrificati pana la 70.000 de porci saptamanal. 

Compania de familie Industrias Cárnicas Loriente Piqueras (Incarlopsa) se poate mandri cu o istorie de peste 40 de ani. Chiar daca respecta gusturile traditionale, procesatorul de carne este extrem de deschis noilor tendinte. Accentul pe digitalizare presupune diversificarea fabricii, patrunderea pe noi piete internationale si implicarea in calificarea si perfectionarea angajatilor. Modelul de afaceri vertical al firmei Incarlopsa faciliteaza trasabilitatea completa a intregului proces de productie, garantand calitatea maxima a produselor. Aceasta strategie a facut ca firma sa se dezvolte continuu in ultimii ani, dublandu-si cifra de afaceri.

 

Faza 1: Abatorizarea automatizata si digitalizata

In anul 2017 a fost construit un abator nou, avand suprafata totala de 68.700 m2. Volumul de abatorizare de 600 de porci pe ora si 70.000 de porci pe saptamana a fost obtinut numai prin digitalizarea si automatizarea tuturor proceselor. Integrarea datelor in sistemul ERP existent in cadrul grupului a fost esentiala - Incarlopsa utilizeaza sistemul CSB inca din 2016.

 

In timpul intregului proces de abatorizare este generat un volum de date imens. Incepand cu receptia porcilor vii in ferme, linia de spalare si asomare si pana la clasificarea carcaselor. Dupa clasificarea carcaselor, acestea sunt transportate prin tunelul de congelare rapida catre camerele destinate semicarcaselor.

 

Tehnologia RFID controleaza liniile de productie

Fluxul de date din toata linia de abatorizare este controlat prin intermediul TAG-urilor RFID. In cadrul procesului de abatorizare se coreleaza in mod unic carligul cu numarul de carcasa. Acest lucru faciliteaza controlul intregului flux de transport, de la inceputul abatorizarii pana la camerele destinate semicarcaselor.

 

Solutiile RFID garanteaza trasabilitatea si automatizarea liniilor de productie si faciliteaza procese intralogistice la costuri mai avantajoase, deoarece sunt accelerate procese precum gestionarea depozitului, transport si formarea paletilor, cu respectarea dispozitiilor europene privind trasabilitatea si marcarea produselor.

 

Faza 2: Controlul rezultatelor din sectia de transare

Sectia de transare este centrul Hi-Tech pentru industria carnii. Integrarea zonei de transare in sistemul intralogistic existent a constituit a doua faza a digitalizarii.

 

Pe baza planificarii transarii are loc transportul carcaselor din sectia destinata semicarcaselor in transare. In primul dintre cele treisprezece puncte I destinate controlului si identificarii se cantaresc automat semicarcasele si se inregistreaza transarea. Tag-ul RFID din carligul carcasei faciliteaza identificarea carcasei.

 

In sectia de transare are loc transarea bruta complet automata. Incarlopsa a fost una dintre primele companii la nivel mondial care a utilizat un sistem de transare asistat IT. Piesele de carne corespunzatoare sunt transate pe liniile pentru cotlet, sunca, spata si burta, fiind apoi asezate in navete cu tag-uri RFID. In punctele I individuale se aloca marfa navetei. Acest lucru faciliteaza controlul complet al transarii in timp real, determinarea venitului fiecarei partide si evidenta abaterilor dintre rezultatul nominal si cel real.

 

Faza 3: Coordonarea si gestionarea depozitelor automate

Coordonarea sectiei destinate semicarcaselor are loc prin intermediul sistemului de gestionare a depozitului de la CSB-System. Acesta combina parametrii de clasificare si informatiile precum greutatea, sexul sau parametrii individuali ai firmei, optimizand astfel funicularele: fiecare carcasa poate fi adusa pe funicularul corect.

 

Prin intermediul diverselor strategii de umplere si golire, sistemul de depozitare de la CSB-System coordoneaza si depozitul tip buffer sau depozitul de navete automat pentru produse vrac, cu ajutorul unui numar de patru utilaje de deservire la raft avand capacitatea de 4.400 de navete. Incarlopsa cunoaste acum continutul fiecarei navete din orice loc – iar depozitul nu mai este o „Cutie Neagra“.

 

Dar digitalizarea continua: pasul urmator se adreseaza zonei de expediere cu un depozit tip buffer cu 14 linii FIFO (First In, First Out). 

 

intercalopsa2

 

Date si fapte

- Industrias Cárnicas Loriente Piqueras (Incarlopsa)

- Fondata in 1978

- Sediul principal in Tarancón (Cuenca)

- Furnizor principal si brand de familie pentru produse spaniole din carne de porc proaspete si conservate

- 11 linii de productie

- 2.400 de angajati

- Piete: Europa, Africa, America Centrala, Asia, Oceania

- Cifra de afaceri: peste 840 de mil. de € pe an (2019)

- incarlopsa.es

 

Componentele solutiei implementate

- Depozitare, Planificare necesar, Productie, Planificare productie, Desfacere, Trasabilitate, Management calitate, Management mentenanta utilaje, EDI, Mobile ERP, Conexiune RFI

 

Beneficii principale pentru client

- Planificarea si controlul automatizat al productiei

- Integrarea tuturor datelor de productie in sistemul ERP

- Trasabilitatea completa a intregului proces de productie

- Monitorizarea continua a calitatii de-a lungul lantului de productie

- Procese intralogistice mai rapide si la costuri mai avantajoase, prin intermediul tehnologiei RFID

- Controlul complet al transarii in timp real

 

Date contact CSB-System Romania SRL

Tel.: +40-368-446235 / Fax: +40-368-446236 / office@csb-system.ro / www.csb.com

 

Articol publicat in editia cu numarul 94 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de